Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Writing for 'the real national theatre' - Stewart Parker's Plays for Television

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10321035" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10321035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Writing for 'the real national theatre' - Stewart Parker's Plays for Television

  • Popis výsledku v původním jazyce

    If Stewart Parker's theatre plays are well known and have been the subject of considerable critical attention, the same cannot be said of the writer's work for television. Yet Parker worked repeatedly in radio and television from the late-1970s until hisdeath. Between 1977 and 1987 eight of his plays were broadcast on British television. Drawing on Parker's 1986 lecture 'Dramatis Personae', this paper considers the ways he explored the genre of the television drama, his playful attitudes to popular culture and how these works provide him with another platform for the depiction of Northern Irish life at the height of the Troubles. I propose that a full appraisal of Parker's work must take his television drama seriously as an artistic parallel to his theatre plays. The paper concludes with discussion of three of Parker's plays for television: I'm A Dreamer Montreal; Iris in the Traffic, Ruby in the Rain and Lost Belongings.

  • Název v anglickém jazyce

    Writing for 'the real national theatre' - Stewart Parker's Plays for Television

  • Popis výsledku anglicky

    If Stewart Parker's theatre plays are well known and have been the subject of considerable critical attention, the same cannot be said of the writer's work for television. Yet Parker worked repeatedly in radio and television from the late-1970s until hisdeath. Between 1977 and 1987 eight of his plays were broadcast on British television. Drawing on Parker's 1986 lecture 'Dramatis Personae', this paper considers the ways he explored the genre of the television drama, his playful attitudes to popular culture and how these works provide him with another platform for the depiction of Northern Irish life at the height of the Troubles. I propose that a full appraisal of Parker's work must take his television drama seriously as an artistic parallel to his theatre plays. The paper concludes with discussion of three of Parker's plays for television: I'm A Dreamer Montreal; Iris in the Traffic, Ruby in the Rain and Lost Belongings.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Irish Theatre in Transition: From the Late Nineteenth to the Early Twenty-First Century

  • ISBN

    978-1-137-45068-5

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    216-229

  • Počet stran knihy

    265

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Houndmills

  • Kód UT WoS kapitoly