Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching through ELF at international post-secondary institutions. A case study at United World Colleges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10321587" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10321587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching through ELF at international post-secondary institutions. A case study at United World Colleges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter summarizes the results of a study focussed on the use of English at the United World Colleges (UWCs), i.e. globally based, pre-university schools educating students from over 140 countries through the medium of English (Content and LanguageIntegrated Learning; CLIL). We report results of questionnaire surveys distributed among UWC students and teachers and direct observations of teaching practices. The analysis of the results reveals that due to the linguistically and culturally liberal school culture, written and unwritten language policies and classroom techniques employed by both teachers and students, UWC students possess a high a level of linguistic awareness (LA) and linguistic sensitivity. We explore what attitudes to language useand (non)-native speakers and other factors foster the overall efficient use of English as a lingua franca (ELF) in this international multilingual setting. Finally, pedagogical implications of our findings and their applicability at othe

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching through ELF at international post-secondary institutions. A case study at United World Colleges

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter summarizes the results of a study focussed on the use of English at the United World Colleges (UWCs), i.e. globally based, pre-university schools educating students from over 140 countries through the medium of English (Content and LanguageIntegrated Learning; CLIL). We report results of questionnaire surveys distributed among UWC students and teachers and direct observations of teaching practices. The analysis of the results reveals that due to the linguistically and culturally liberal school culture, written and unwritten language policies and classroom techniques employed by both teachers and students, UWC students possess a high a level of linguistic awareness (LA) and linguistic sensitivity. We explore what attitudes to language useand (non)-native speakers and other factors foster the overall efficient use of English as a lingua franca (ELF) in this international multilingual setting. Finally, pedagogical implications of our findings and their applicability at othe

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Perspectives on English as a Lingua Franca: pedagogical insights

  • ISBN

    978-1-137-39807-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    159-175

  • Počet stran knihy

    212

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Hampshire

  • Kód UT WoS kapitoly