Substance misuse and its risk perception in European teenagers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10328792" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10328792 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/16:10328792
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/14733285.2015.1028895" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/14733285.2015.1028895</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/14733285.2015.1028895" target="_blank" >10.1080/14733285.2015.1028895</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Substance misuse and its risk perception in European teenagers
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to reveal the relations of risk behavior and its contextual factors, including the perception of risks that substance use may bring. Statistical analysis is based on the data from the European School Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD) [0014"> 2007. The 2007 ESPAD Report. Stockholm: The Swedish Council for Information on Alcohol and Other Drugs]. It uses individual data for the 71,287 European students and identifies key behavioral patterns typical for the perception of the risk behavior among European students and the real prevalence of this risk behavior. This study provides support for understanding of adolescent substance use through the analysis of teenagers' behavior and perception applying also a new method of sociomapping. Sociomapping enables to document the scientific facts by an easy, demonstrative manner, which is comprehensible for the students of elementary schools, where the prevention of health risk behavior is essential. The conclusion of the paper draws implications for the preventive practice.
Název v anglickém jazyce
Substance misuse and its risk perception in European teenagers
Popis výsledku anglicky
This paper aims to reveal the relations of risk behavior and its contextual factors, including the perception of risks that substance use may bring. Statistical analysis is based on the data from the European School Project on Alcohol and Other Drugs (ESPAD) [0014"> 2007. The 2007 ESPAD Report. Stockholm: The Swedish Council for Information on Alcohol and Other Drugs]. It uses individual data for the 71,287 European students and identifies key behavioral patterns typical for the perception of the risk behavior among European students and the real prevalence of this risk behavior. This study provides support for understanding of adolescent substance use through the analysis of teenagers' behavior and perception applying also a new method of sociomapping. Sociomapping enables to document the scientific facts by an easy, demonstrative manner, which is comprehensible for the students of elementary schools, where the prevention of health risk behavior is essential. The conclusion of the paper draws implications for the preventive practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Children's Geographies
ISSN
1473-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
203-216
Kód UT WoS článku
000370670800006
EID výsledku v databázi Scopus
—