Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Antiphona or Cantio? Searching the Identity of Central-European Spiritual Song

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10332763" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10332763 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Antiphon oder Cantio? Auf der Suche nach der Identität des mitteleuropäischen geistlichen Liedes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Die Titelfrage widerspiegelt einen Stilwandel, der sich im Laufe des 15. Jahrhunderts im spätmittelalterlichen liturgischen Choralgesang ereignet hat. Geistliche Lieder dringen in die Liturgie nicht nur als Tropen ein, sondern sie können traditionelle Gesänge unter Umständen ersetzen. Das kann am Beispiel der Marienantiphonen am Ende der Stundenliturgie dokumentiert werden. Was sind die Kompositionen, die zu einem bestimmten liturgischen Zweck komponiert wurden und gleichzeitig eine Liedform haben? Die Frage "Antiphon oder Cantio?" hat keine eindeutige Antwort, solange der Gesichtspunkt der Form und Funktion nicht getrennt werden.

  • Název v anglickém jazyce

    Antiphona or Cantio? Searching the Identity of Central-European Spiritual Song

  • Popis výsledku anglicky

    The question in the title reflects some remarkable changes taking place in the liturgical chant repertoire during the fifteenth century. Cantiones find their way into Gregorian chants as tropes, but they can also replace traditional genres, as we observe in the case of the Marian antiphons at the end of the office. What should we call chants composed for specific liturgical occasions if they use song-like structures? With numerous compositions belonging to different genres but sharing similar formal and melodic features, the question "Antiphon or Cantio?" has no clear answer unless we treat musical form and liturgical function separately.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-11036S" target="_blank" >GA15-11036S: Proměnlivé identity v hudební kultuře střední Evropy v pozdním středověku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební věda

  • ISSN

    0018-7003

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    117-128

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus