Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětský implicitní čtenář jako klíč k literatuře pro děti?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10362760" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10362760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětský implicitní čtenář jako klíč k literatuře pro děti?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V české literární vědě je literatura pro děti tradičně definována za pomoci pojmu intendovaného čtenáře. Užívání tohoto pojmu s sebou však nese určitá rizika, která tento článek analyzuje, a jako alternativu zvažuje pojem dětského implicitního čtenáře, který lze podle Aidana Chamberse využít k definici literatury pro děti účelněji.

  • Název v anglickém jazyce

    The implied child reader as a key to children's literature?

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech literary studies environment, children&apos;s literature is traditionally defined on the basis of the intended child reader. However, this approach cannot include the fairly broad field of &quot;unintentional children&apos;s literature&quot;, while another great disadvantage of the term &quot;intended reader&quot; is its semantic vagueness. An alternative way to approach the definition of children&apos;s literature is offered by the term &quot;implied child reader&quot;, which was first systematically described and applied by Aidan Chambers. The present article analyses Chambers&apos; use of the term &quot;implied child reader&quot; by going back to the Iserian roots of this term, and it subsequently considers the pros and cons of this alternative.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká literatura

  • ISSN

    0009-0468

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    90-107

  • Kód UT WoS článku

    000399265700004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85018985014