Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Angelus Novus a Éternel retour : André Malraux a Walter Benjamin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10362847" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10362847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Angelus Novus a Éternel retour : André Malraux a Walter Benjamin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsem se zaměřila na problematiku uměleckých stylů a jejich revizi v současné diskuzi o anachronické časovosti dějin. Klasickou řadu stylových period podrobím kritice z pozice zastávanou Walterem Benjaminem (O pojmu dějin, 1941) a André Malrauxem (Musée imaginaire, 1947). Vzájemný vztah Benjamina a Malrauxe je možné nalézt i v otázce uměleckých stylů a času jako takového. W. Benjamin na základě grafiky Angelus Novus, popsal základní princip plynutí času. Umělecké dílo, reprodukované a oproštěné od své aury, se nachází v &quot;troskách&quot; archivu dějin, ve kterém Malraux znovubuduje usouvztažnění. Paralela &quot;Anděla historie&quot; s kresbou A. Malrauxe L&apos;Éternel retour není náhodná, je právě tímto principem znovu-usouvztažnění. Překročením hranice času překročíme též pojem stylu a pevného ukotvení uměleckého díla v struktuře dějin. Toto vyvázání nám poskytuje nové vhledy na dějinné události a ukazuje nová souvztažnění.

  • Název v anglickém jazyce

    Angelus Novus and Éternel retour : André Malraux and Walter Benjamin

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper I focused on the issues of artistic styles and their revision in the current discussion of the anachronistic time of history. The classic line of stylistic periods will be criticized by Walter Benjamin (1941) and André Malraux (Musée imaginaire, 1947). The relationship between Benjamin and Malraux can also be found in terms of artistic styles and time as such. W. Benjamin, based on Angelus Novus&apos; graphic, described the basic principle of time flow. The work of art, reproduced and freed from its aura, is found in the &quot;ruins&quot; of the archive of history, in which Malraux reconsiders its retreat. The &quot;Angel of History&quot; parallel with the painting of L&apos;Malraux L&apos;Éternel retour is not accidental, it is precisely this principle of re-enlightenment. Exceeding the boundary of time, we also cross the concept of style and firm anchoring of the work of art in the structure of history. This unleashing gives us new insights into historical events and shows new correlations.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů