Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quae non cernuntur oculis, leve corde feruntur : G. W. Leibniz a Aby Warburg

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10362907" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10362907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Quae non cernuntur oculis, leve corde feruntur : G. W. Leibniz a Aby Warburg

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednával o konceptuální příbuznosti filosofie G. W. Leibnize a Aby Warburga, který začlenil prvky Leibnizových myšlenek do svého umělecko-historického systému díky Ernstu Cassirerovi. Warburgův pojem formule patosu jako mávnutí motýlími křídly změnil naše vnímání uměleckých děl a dějin samotných. Dovolím si však tvrdit, že se nejedná pouze o uměleckohistorický termín, přesněji se jedná o historicko-filozofický termín na poli umění. Jeho odkaz se jako fantom dějin, dybbuk, proplétá dějinami metodologie dějin umění a je tolik aktuální v současnosti. Z tohoto důvodu je otázka, jaký dopad měl filosofický systém Ernsta Cassirera na Warburgovo dílo, předmětem mého uvažování o unitas multiplex jako perspektivě dějin.

  • Název v anglickém jazyce

    Quae non cernuntur oculis, leve corde feruntur : G. W. Leibniz and Aby Warburg

  • Popis výsledku anglicky

    The paper dealt with the conceptual kinship of G. W. Leibniz and Warburg, who incorporated the elements of Leibniz&apos;s ideas into his art-historical system thanks to Ernst Cassirer. Warburg&apos;s concept of Patos as waving butterfly wings has changed our perception of works of art and history itself. Let me say, however, that this is not just an art-historical term, more precisely a historical-philosophical term in the field of art. His legacy as a phantom of history, dybbuk, intertwined with the history of the methodology of art history, is so much current today. For this reason, the question of the impact of Ernst Cassirer&apos;s philosophical system on Warburg&apos;s work is the subject of my thinking of unitas multiplex as a perspective of history.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů