Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální výuka se stává realitou v přípravě konferenčních tlumočníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10370151" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10370151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální výuka se stává realitou v přípravě konferenčních tlumočníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tlumočené videokonference jsou pravidelně využívány pří výuce konsekutivního a simultánního tlumočení na Ústavu translatologie FF UK již od roku 2008. V článku je podrobně popisována příprava a průběh takové tlumočené videokonference - po stránce technické, obsahové, didaktické, tlumočnické i psychologické. Na základě vyplněných dotazníků studenty nMgr. oboru tlumočnictví, kteří konsekutivně tlumočili v průběhu jednoho akademického roku na několika videokonferencích pořádaných ve spolupráci s Evropskou komisí a jejím DG SCIC a s Evropským parlamentem a jejím DG INTE, bylo zjišťováno, jak studenti vnímají přednesené projevy rodilými mluvčími, které slyší a vidí pouze prostřednictvím kamery na obrazovce, jak reagují na hodnocení na dálku a do jaké míry je pro ně tato situace stresující oproti klasické výuce tlumočení in situ.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual classes are now a daily reality for conference interpreter training

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the preparation and organisation of virtual classes with consecutive and simultaneous interpreting at the Institute of Translation Studies, Charles University. Videoconferences are regularly organised for MA and EMCI students in collaboration with DG SCIC and DG INTE. The students filled questionnaires at the end of the academic year - we analysed their answers about the level of the speeches, the feedback from the assessors via the videoconference, their stress and performance.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů