Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Delta Barrage - the Most Expensive Bridge of Its Time? The First Attempts at Taming the Nile

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10370779" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10370779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://praguepapers.ff.cuni.cz/en/" target="_blank" >http://praguepapers.ff.cuni.cz/en/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Delta Barrage - the Most Expensive Bridge of Its Time? The First Attempts at Taming the Nile

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tis article analyses the problems of the frst atempts at modernization of the Egyptian irrigation systems on the Nile River in 19th century. Te focus is on the construction of the barrage in the head of Delta. This project, commenced by Egyptian ruler Muhammad Ali (1805-1848), was intended to improve the irrigation of Delta and thus increase agricultural revenues, primarily with regard to the coton production. The engagement of French foreign advisors such as engineers Louis Maurice Linant de Bellefonds and Eugène Mougel in the frst phase of the project demonstrates the great influence France held over Muhammad Ali&apos;s Egypt. The involvement of British engineers Colin Scott-Moncrieff, William Reid and William Willcocks in the later phase of the project, which began in the 1860s, in contrast reflects British economic interests and the rising of Britain&apos;s dominance on the Nile.

  • Název v anglickém jazyce

    The Delta Barrage - the Most Expensive Bridge of Its Time? The First Attempts at Taming the Nile

  • Popis výsledku anglicky

    Tis article analyses the problems of the frst atempts at modernization of the Egyptian irrigation systems on the Nile River in 19th century. Te focus is on the construction of the barrage in the head of Delta. This project, commenced by Egyptian ruler Muhammad Ali (1805-1848), was intended to improve the irrigation of Delta and thus increase agricultural revenues, primarily with regard to the coton production. The engagement of French foreign advisors such as engineers Louis Maurice Linant de Bellefonds and Eugène Mougel in the frst phase of the project demonstrates the great influence France held over Muhammad Ali&apos;s Egypt. The involvement of British engineers Colin Scott-Moncrieff, William Reid and William Willcocks in the later phase of the project, which began in the 1860s, in contrast reflects British economic interests and the rising of Britain&apos;s dominance on the Nile.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prague Papers on the History of International Relations

  • ISSN

    1803-7356

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    21-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus