Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postludes: Cinema at the End of the World

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10370965" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10370965 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0969725X.2017.1387378" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/0969725X.2017.1387378</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0969725X.2017.1387378" target="_blank" >10.1080/0969725X.2017.1387378</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Postludes: Cinema at the End of the World

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An examination of how the Accelerationist imagination has failed in its deviation from Nick Land&apos;s radical metaphorics of an Artaudian and Bataille-esque signifying &quot;economy without reserve&quot; to a neo-Sovietised bureaucratic plan for the post-Anthropocene, per Benjamin Noys et al. Given a positivistic guise, futurology of the latter kind almost always masks a return of apocalyptic humanism. The fantasy of a species unified in solidarity, in full view of its techno-evolutionary obsolescence, seeks to magically transform the history of alienation into some transcendental &quot;means&quot; of global post-production: but what this amounts to in fact is the phantasmatic extension of the Situationist spectacle into a &quot;collective&quot; dream of living on beyond a &quot;global&quot; extinction event which, in reality, will have been nothing but that of an ideology.

  • Název v anglickém jazyce

    Postludes: Cinema at the End of the World

  • Popis výsledku anglicky

    An examination of how the Accelerationist imagination has failed in its deviation from Nick Land&apos;s radical metaphorics of an Artaudian and Bataille-esque signifying &quot;economy without reserve&quot; to a neo-Sovietised bureaucratic plan for the post-Anthropocene, per Benjamin Noys et al. Given a positivistic guise, futurology of the latter kind almost always masks a return of apocalyptic humanism. The fantasy of a species unified in solidarity, in full view of its techno-evolutionary obsolescence, seeks to magically transform the history of alienation into some transcendental &quot;means&quot; of global post-production: but what this amounts to in fact is the phantasmatic extension of the Situationist spectacle into a &quot;collective&quot; dream of living on beyond a &quot;global&quot; extinction event which, in reality, will have been nothing but that of an ideology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Angelaki

  • ISSN

    0969-725X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    155-163

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85033603732