Postludes: Cinema at the End of the World
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10370965" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10370965 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/0969725X.2017.1387378" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/0969725X.2017.1387378</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/0969725X.2017.1387378" target="_blank" >10.1080/0969725X.2017.1387378</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Postludes: Cinema at the End of the World
Popis výsledku v původním jazyce
An examination of how the Accelerationist imagination has failed in its deviation from Nick Land's radical metaphorics of an Artaudian and Bataille-esque signifying "economy without reserve" to a neo-Sovietised bureaucratic plan for the post-Anthropocene, per Benjamin Noys et al. Given a positivistic guise, futurology of the latter kind almost always masks a return of apocalyptic humanism. The fantasy of a species unified in solidarity, in full view of its techno-evolutionary obsolescence, seeks to magically transform the history of alienation into some transcendental "means" of global post-production: but what this amounts to in fact is the phantasmatic extension of the Situationist spectacle into a "collective" dream of living on beyond a "global" extinction event which, in reality, will have been nothing but that of an ideology.
Název v anglickém jazyce
Postludes: Cinema at the End of the World
Popis výsledku anglicky
An examination of how the Accelerationist imagination has failed in its deviation from Nick Land's radical metaphorics of an Artaudian and Bataille-esque signifying "economy without reserve" to a neo-Sovietised bureaucratic plan for the post-Anthropocene, per Benjamin Noys et al. Given a positivistic guise, futurology of the latter kind almost always masks a return of apocalyptic humanism. The fantasy of a species unified in solidarity, in full view of its techno-evolutionary obsolescence, seeks to magically transform the history of alienation into some transcendental "means" of global post-production: but what this amounts to in fact is the phantasmatic extension of the Situationist spectacle into a "collective" dream of living on beyond a "global" extinction event which, in reality, will have been nothing but that of an ideology.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Angelaki
ISSN
0969-725X
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
155-163
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85033603732