Barevný test cesty pro děti - nový nástroj pro diagnostiku pozornosti u dětí v předškolním věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10371761" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10371761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.dyscentrum.org/dyskorunka" target="_blank" >http://www.dyscentrum.org/dyskorunka</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Barevný test cesty pro děti - nový nástroj pro diagnostiku pozornosti u dětí v předškolním věku
Popis výsledku v původním jazyce
Barevný test cesty pro děti představuje nově vyvinutou a standardizovanou metodu diagnostiky pozornosti u dětí ve věku 5 - 7 let a do značné míry vychází z principů Testu cesty. Barevný test ovšem nabízí možnost využití i u nejmenších dětí a kromě diagnostiky samotné umožňuje také sledovat postup dítěte při plnění zadaného úkolu a jeho způsob osvojování a adaptace pravidel daného úkolu. Jedná se o metodu nenáročnou na administraci i vyhodnocení, klade minimální nároky na znalost jazyka, kulturní příslušnost či specifické dovednosti dítěte. Sleduje tak aktuální trendy ve smyslu co největší kulturní nezávislosti diagnostických metod. Metoda může být využita při orientačním hodnocení pozornosti v souvislosti se zjišťováním připravenosti dítěte pro nástup povinné školní docházky či jako screeningové hodnocení pozornosti dítěte při zvažování vhodnosti komplexního psychologického vyšetření.
Název v anglickém jazyce
Coloured Trail Making Test for Children - a new assessment tool for attention of children at preschool age
Popis výsledku anglicky
The Coloured Trail Making Test for Children (CTMTC) could serve as a screening tool for attention and other necessary attention competencies of children aged 5-7 years. The CTMTC is based on principles of trail making tests. However, it uses colors and colored patterns that can be processed by preschool children, unable to read and recognize digits. The CTMTC consists of seven progressive tasks and thus apart from attention learning process and use of strategies can be analyzed within the assessment process. It can be used as a screening tool to detect minor difficulties of children's attention or it can help to identify more severe attentional deficits in preschool children. The method is rather culture-free and language-free. Its process of development as well as its use were presented at the conference.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů