Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Story of the Learner Corpus LINDSEI_CZ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10371877" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10371877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.WQZt-VZW9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=.WQZt-VZW9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Story of the Learner Corpus LINDSEI_CZ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the recently completed Czech subcorpus of the multinational learner corpus of advanced spoken English LINDSEI and aims to draw attention to some of the methodological concerns the field of learner corpus linguistics faces. First, it describes the Louvain family of learner corpora, where this project originated, and provides a detailed description of LINDSEI, its history, design, structure, transcription system and metadata. It then outlines the nature of the Czech subcorpus LINDSEI_CZ, telling the story of its compilation and providing a quantitative description of the corpus size, task sizes and learner variables, as well as a description of the transcription process. The core part of this text discusses methodological concerns affecting learner corpus design and construction and deals with such issues as task design, recording instructions, the matter of learner-participant proficiency, and transcription system employed. It concludes with a consideration of various methodological suggestions and offers the possible view that, despite certain weaknesses, LINDSEI is an invaluable source of highly authentic learner data. The last section provides a thematic categorisation of existing studies on LINDSEI and concludes with descriptions of some future projects. The article calls for a thorough reconsideration of learner corpus design and practice and for the formulation of compilation and research standards which would lead to an increase in the reliability and exploitation potential of learner corpora.

  • Název v anglickém jazyce

    The Story of the Learner Corpus LINDSEI_CZ

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the recently completed Czech subcorpus of the multinational learner corpus of advanced spoken English LINDSEI and aims to draw attention to some of the methodological concerns the field of learner corpus linguistics faces. First, it describes the Louvain family of learner corpora, where this project originated, and provides a detailed description of LINDSEI, its history, design, structure, transcription system and metadata. It then outlines the nature of the Czech subcorpus LINDSEI_CZ, telling the story of its compilation and providing a quantitative description of the corpus size, task sizes and learner variables, as well as a description of the transcription process. The core part of this text discusses methodological concerns affecting learner corpus design and construction and deals with such issues as task design, recording instructions, the matter of learner-participant proficiency, and transcription system employed. It concludes with a consideration of various methodological suggestions and offers the possible view that, despite certain weaknesses, LINDSEI is an invaluable source of highly authentic learner data. The last section provides a thematic categorisation of existing studies on LINDSEI and concludes with descriptions of some future projects. The article calls for a thorough reconsideration of learner corpus design and practice and for the formulation of compilation and research standards which would lead to an increase in the reliability and exploitation potential of learner corpora.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics

  • ISSN

    1804-3240

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    22-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus