Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'Execrations on Another Plane': Film Theory in Close Up and Beckett's Late Prose

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10376481" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10376481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'Execrations on Another Plane': Film Theory in Close Up and Beckett's Late Prose

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Beckett&apos;s correspondence of the 1930s reveals his awareness of the artistic possibilities offered by film, and a particular interest in the optical manipulation of the image achieved both in the camera and at the editing bench. This interest grew stronger as his critical taste developed by immersive reading in film theory in 1936, the year he wrote an application to study with Sergei Eisenstein in Moscow. His extensive theoretical knowledge came from the pages of the modernist film magazine Close Up (1927-1933), where the first English translations of Eisenstein&apos;s essays appeared, and which epitomised a significant cultural meeting point of literature and cinema. Taking Eisenstein&apos;s writing on film published in Close Up and the magazine&apos;s overall cultural project as points of departure, this paper explores up-close the traces of early cinematic forms and editing theories in Beckett&apos;s late text, Ill Seen Ill Said (1981)

  • Název v anglickém jazyce

    'Execrations on Another Plane': Film Theory in Close Up and Beckett's Late Prose

  • Popis výsledku anglicky

    Beckett&apos;s correspondence of the 1930s reveals his awareness of the artistic possibilities offered by film, and a particular interest in the optical manipulation of the image achieved both in the camera and at the editing bench. This interest grew stronger as his critical taste developed by immersive reading in film theory in 1936, the year he wrote an application to study with Sergei Eisenstein in Moscow. His extensive theoretical knowledge came from the pages of the modernist film magazine Close Up (1927-1933), where the first English translations of Eisenstein&apos;s essays appeared, and which epitomised a significant cultural meeting point of literature and cinema. Taking Eisenstein&apos;s writing on film published in Close Up and the magazine&apos;s overall cultural project as points of departure, this paper explores up-close the traces of early cinematic forms and editing theories in Beckett&apos;s late text, Ill Seen Ill Said (1981)

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Beckett and Modernism

  • ISBN

    978-3-319-70373-2

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    209-221

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly