Between Imitation and Expression. Art as "Copy" and "Radiation" of Emotions in Karl Heinrich Heydenreich's System of Aesthetics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10381649" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10381649 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.wehrhahn-verlag.de/public/index.php?ID_Section=1&ID_Product=1259" target="_blank" >https://www.wehrhahn-verlag.de/public/index.php?ID_Section=1&ID_Product=1259</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Zwischen Nachahmung und Ausdruck. Kunst als "Kopie" und "Hervorleuchten" von Emotionen in Karl Heinrich Heydenreichs System der Aesthetik
Popis výsledku v původním jazyce
Ve svém příspěvku se zabývám ranou výrazovou teorií umění z pera německého kantovského filozofa a profesora filozofie na Lipské Univerzitě Karla Heinricha Heydenreicha (1764-1801). Ten se v knize Systém estetiky (1790) pokusil vytvořit psychologicky a sémioticky založenou teorii umění jako individuálního emočního výrazu umělce.
Název v anglickém jazyce
Between Imitation and Expression. Art as "Copy" and "Radiation" of Emotions in Karl Heinrich Heydenreich's System of Aesthetics
Popis výsledku anglicky
In the following paper I discuss an early expression theory of art, developed by the German kantian philosopher and professor at the Leipzig University, Karl Heinrich Heydenreich (1764-1801). In his 1790 publication System of Aesthetics, Heydenreich attempted to build a psychologically and semiotically based theory of artist's emotional self-expression, which has been described by historian Max Dessoir as a revolutionary break from the traditional view of art as imitation. However, as I will argue, Heydenreichs expression theory is still partly terminologically and conceptually rooted in the discourse of imitation and should therefore be seen rather as a transition theory. I will nevertheless point out one truly non-mimetic concept in Heydenreichs theory, namely that of the emotional )radiation( of artworks, which already anticipates some of the later romanticist theories of expression.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Anthropologische Ästhetik in Mitteleuropa 1750-1850
ISBN
978-3-86525-661-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
57-70
Název nakladatele
Wehrhahn
Místo vydání
Hannover
Místo konání akce
Maďarská Akademie věd v Budapešti
Datum konání akce
26. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—