Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Between Imitation and Expression. Art as "Copy" and "Radiation" of Emotions in Karl Heinrich Heydenreich's System of Aesthetics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10381649" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10381649 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.wehrhahn-verlag.de/public/index.php?ID_Section=1&ID_Product=1259" target="_blank" >https://www.wehrhahn-verlag.de/public/index.php?ID_Section=1&ID_Product=1259</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zwischen Nachahmung und Ausdruck. Kunst als "Kopie" und "Hervorleuchten" von Emotionen in Karl Heinrich Heydenreichs System der Aesthetik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve svém příspěvku se zabývám ranou výrazovou teorií umění z pera německého kantovského filozofa a profesora filozofie na Lipské Univerzitě Karla Heinricha Heydenreicha (1764-1801). Ten se v knize Systém estetiky (1790) pokusil vytvořit psychologicky a sémioticky založenou teorii umění jako individuálního emočního výrazu umělce.

  • Název v anglickém jazyce

    Between Imitation and Expression. Art as "Copy" and "Radiation" of Emotions in Karl Heinrich Heydenreich's System of Aesthetics

  • Popis výsledku anglicky

    In the following paper I discuss an early expression theory of art, developed by the German kantian philosopher and professor at the Leipzig University, Karl Heinrich Heydenreich (1764-1801). In his 1790 publication System of Aesthetics, Heydenreich attempted to build a psychologically and semiotically based theory of artist&apos;s emotional self-expression, which has been described by historian Max Dessoir as a revolutionary break from the traditional view of art as imitation. However, as I will argue, Heydenreichs expression theory is still partly terminologically and conceptually rooted in the discourse of imitation and should therefore be seen rather as a transition theory. I will nevertheless point out one truly non-mimetic concept in Heydenreichs theory, namely that of the emotional )radiation( of artworks, which already anticipates some of the later romanticist theories of expression.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Anthropologische Ästhetik in Mitteleuropa 1750-1850

  • ISBN

    978-3-86525-661-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    57-70

  • Název nakladatele

    Wehrhahn

  • Místo vydání

    Hannover

  • Místo konání akce

    Maďarská Akademie věd v Budapešti

  • Datum konání akce

    26. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku