Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development and cross-cultural comparison of aggression in primary school-aged children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10382008" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10382008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development and cross-cultural comparison of aggression in primary school-aged children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focusses on the different kinds of aggression, specifics of aggression in children in their developmental stages, developmental trajectories of aggression, gender differences in aggression, determinants of aggression, theories of origin of gender differences, and international comparisons of aggression. The objective of the research was to examine specifics of aggression in a Czech sample group, compare Czech results with the results of the other countries (Greece, France, Germany, Italy, Turkey, China, India, Venezuela, Colombia, Mexico and Peru), and examine the effects of age, gender, sibling birth order, and parenting styles on aggression. The mean of factors of aggression in the Czech sample was among the lowest of the countries mentioned above. We didn&apos;t find any significant difference among groups based on age, gender, sibling birth order or divorce of parents. The main finding was the discovery of eight significant correlations in boys and four significant correlations in girls between FTT&apos;s factors of aggression and their parents&apos; upbringing styles.

  • Název v anglickém jazyce

    Development and cross-cultural comparison of aggression in primary school-aged children

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focusses on the different kinds of aggression, specifics of aggression in children in their developmental stages, developmental trajectories of aggression, gender differences in aggression, determinants of aggression, theories of origin of gender differences, and international comparisons of aggression. The objective of the research was to examine specifics of aggression in a Czech sample group, compare Czech results with the results of the other countries (Greece, France, Germany, Italy, Turkey, China, India, Venezuela, Colombia, Mexico and Peru), and examine the effects of age, gender, sibling birth order, and parenting styles on aggression. The mean of factors of aggression in the Czech sample was among the lowest of the countries mentioned above. We didn&apos;t find any significant difference among groups based on age, gender, sibling birth order or divorce of parents. The main finding was the discovery of eight significant correlations in boys and four significant correlations in girls between FTT&apos;s factors of aggression and their parents&apos; upbringing styles.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    La qualité de vie de l&apos;enfant aujourd&apos;hui / Children&apos;s Quality of Life Today

  • ISBN

    978-80-906655-6-9

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    182-192

  • Počet stran knihy

    308

  • Název nakladatele

    CZECH-IN, s.r.o.

  • Místo vydání

    Prague

  • Kód UT WoS kapitoly