Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web TV as a Public Service. The Case of Stream.cz, the East Central European Answer to YouTube

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10384570" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10384570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2dVT7KOykp" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2dVT7KOykp</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3998/mij.15031809.0005.205" target="_blank" >10.3998/mij.15031809.0005.205</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web TV as a Public Service. The Case of Stream.cz, the East Central European Answer to YouTube

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, we present the case study of Stream.cz, East-Central Europe&apos;s largest web television portal dedicated to original short-form programming. By situating Stream in the local screen industry ecology, we explain the success of its advertisement-supported video on demand (AVOD), short-form, web television business model. This is followed by a description of Stream&apos;s hybrid &quot;production culture,&quot; which borrows from both broadcasting and the internet, and a dissection of selected categories that make up Stream&apos;s &quot;industry lore,&quot; consisting of its key agents&apos; conceptions of web television, strategies and business models, day-to-day creative processes, audience behavior and tastes, and the general market trends they use to rationalize decisions and promote the core values of their output. The goal of our production analysis is to show whether and how short-form web programming can complement traditional public-service media in fulfilling a public-service mission.

  • Název v anglickém jazyce

    Web TV as a Public Service. The Case of Stream.cz, the East Central European Answer to YouTube

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we present the case study of Stream.cz, East-Central Europe&apos;s largest web television portal dedicated to original short-form programming. By situating Stream in the local screen industry ecology, we explain the success of its advertisement-supported video on demand (AVOD), short-form, web television business model. This is followed by a description of Stream&apos;s hybrid &quot;production culture,&quot; which borrows from both broadcasting and the internet, and a dissection of selected categories that make up Stream&apos;s &quot;industry lore,&quot; consisting of its key agents&apos; conceptions of web television, strategies and business models, day-to-day creative processes, audience behavior and tastes, and the general market trends they use to rationalize decisions and promote the core values of their output. The goal of our production analysis is to show whether and how short-form web programming can complement traditional public-service media in fulfilling a public-service mission.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media Industries

  • ISSN

    2373-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    69-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus