Web TV as a Public Service. The Case of Stream.cz, the East Central European Answer to YouTube
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10384570" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10384570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2dVT7KOykp" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2dVT7KOykp</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3998/mij.15031809.0005.205" target="_blank" >10.3998/mij.15031809.0005.205</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Web TV as a Public Service. The Case of Stream.cz, the East Central European Answer to YouTube
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, we present the case study of Stream.cz, East-Central Europe's largest web television portal dedicated to original short-form programming. By situating Stream in the local screen industry ecology, we explain the success of its advertisement-supported video on demand (AVOD), short-form, web television business model. This is followed by a description of Stream's hybrid "production culture," which borrows from both broadcasting and the internet, and a dissection of selected categories that make up Stream's "industry lore," consisting of its key agents' conceptions of web television, strategies and business models, day-to-day creative processes, audience behavior and tastes, and the general market trends they use to rationalize decisions and promote the core values of their output. The goal of our production analysis is to show whether and how short-form web programming can complement traditional public-service media in fulfilling a public-service mission.
Název v anglickém jazyce
Web TV as a Public Service. The Case of Stream.cz, the East Central European Answer to YouTube
Popis výsledku anglicky
In this article, we present the case study of Stream.cz, East-Central Europe's largest web television portal dedicated to original short-form programming. By situating Stream in the local screen industry ecology, we explain the success of its advertisement-supported video on demand (AVOD), short-form, web television business model. This is followed by a description of Stream's hybrid "production culture," which borrows from both broadcasting and the internet, and a dissection of selected categories that make up Stream's "industry lore," consisting of its key agents' conceptions of web television, strategies and business models, day-to-day creative processes, audience behavior and tastes, and the general market trends they use to rationalize decisions and promote the core values of their output. The goal of our production analysis is to show whether and how short-form web programming can complement traditional public-service media in fulfilling a public-service mission.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media Industries
ISSN
2373-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
69-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—