Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Data Literacy Among Charles University PhD Students: Are They Prepared for Their Research Careers?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10386977" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10386977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-74334-9_18" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-74334-9_18</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-74334-9_18" target="_blank" >10.1007/978-3-319-74334-9_18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Data Literacy Among Charles University PhD Students: Are They Prepared for Their Research Careers?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of our study, based on an extensive survey, is to discover the attitudes toward data sharing and research data management among Charles University doctoral students. The research was carried out as a part of a Data Literacy Multinational Study cooperation project. We have used a Czech version of the data literacy questionnaire presented by Gobinda Chowdhury et al. at the ECIL conference 2016. Results show that doctoral students from all disciplines are willing to share data, but they are not aware of open access principles. Doctoral students have confirmed they share their data at least among their research teams. The results do not show a significant difference in this practice between disciplines. Doctoral students prefer their research data to be preserved for further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Data Literacy Among Charles University PhD Students: Are They Prepared for Their Research Careers?

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of our study, based on an extensive survey, is to discover the attitudes toward data sharing and research data management among Charles University doctoral students. The research was carried out as a part of a Data Literacy Multinational Study cooperation project. We have used a Czech version of the data literacy questionnaire presented by Gobinda Chowdhury et al. at the ECIL conference 2016. Results show that doctoral students from all disciplines are willing to share data, but they are not aware of open access principles. Doctoral students have confirmed they share their data at least among their research teams. The results do not show a significant difference in this practice between disciplines. Doctoral students prefer their research data to be preserved for further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECIL 2017: Information literacy in the workplace

  • ISBN

    978-3-319-74334-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    169-177

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Saint-Malo

  • Datum konání akce

    18. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku