Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnota hodnoty. K pojmovým úskalím hodnotové výchovy v době relativismu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10391976" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10391976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnota hodnoty. K pojmovým úskalím hodnotové výchovy v době relativismu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá otázkou, do jaké míry jsou pojmy hodnoty a hodnotové orientace v soudobém pedagogickém myšlení podloženy nějakými filosofickými a ideovými záměry, resp. otázkou, jak se může realita dotýkat ideálu a jaký význam to má pro člověka. Cílem textu je upozornit na potřebu projasnění slovníku, jenž je užíván v teorii i praxi hodnotové výchovy v době prohloubeného relativismu.

  • Název v anglickém jazyce

    Value of value. On some conceptual pitfalls of the teaching of values in the age of relativism

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the question about the extent to which the concept of value and the value orientation in the contemporary pedagogical thought corresponds with philosophical and ideal intentions. The question is how reality approaches the ideal and what meaning this has for man. The aim of the text is to draw attention to the need to clarify the vocabulary which is used in the theory and practice of teaching of values in the era of deepening relativism.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Edukace v kontextech plurality hodnot

  • ISBN

    978-80-8143-238-5

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    110-121

  • Počet stran knihy

    177

  • Název nakladatele

    EQUILIBRIA, s.r.o.

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Kód UT WoS kapitoly