Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The elephant in the newsroom: Current research on journalism and emotion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10405304" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10405304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q2NpiRhBSL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q2NpiRhBSL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/soc4.12677" target="_blank" >10.1111/soc4.12677</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The elephant in the newsroom: Current research on journalism and emotion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article seeks to review current work on the obvious but complex entanglement of journalism and emotion. The field has been under-theorized and under-researched; however, in recent years, the body of studies that attempt to grasp the relationship between journalism, journalists, media content, and emotion is growing. The paper roughly systematizes the literature on journalism and emotion based on the Goffmanian distinction between front region and back region; that is, I consider both research on emotionality of the public outcomes of journalists&apos; work marked by journalists&apos; professional ideology and less visible journalists&apos; emotional labour that is behind media content. Based on the review of the body of research and on a sociological conceptualization of emotions, I identify several blind spots. Most importantly, what is still largely missing from the emergent work is research that complies with the social character of journalists&apos; emotions: acknowledges emotions as a force central to the contemporary networked, dynamic and increasingly precarious journalism work, and conceptualizes emotions in journalism as a sociologically relevant phenomenon articulated by the context including newswork, technologies, and media organizations.

  • Název v anglickém jazyce

    The elephant in the newsroom: Current research on journalism and emotion

  • Popis výsledku anglicky

    The article seeks to review current work on the obvious but complex entanglement of journalism and emotion. The field has been under-theorized and under-researched; however, in recent years, the body of studies that attempt to grasp the relationship between journalism, journalists, media content, and emotion is growing. The paper roughly systematizes the literature on journalism and emotion based on the Goffmanian distinction between front region and back region; that is, I consider both research on emotionality of the public outcomes of journalists&apos; work marked by journalists&apos; professional ideology and less visible journalists&apos; emotional labour that is behind media content. Based on the review of the body of research and on a sociological conceptualization of emotions, I identify several blind spots. Most importantly, what is still largely missing from the emergent work is research that complies with the social character of journalists&apos; emotions: acknowledges emotions as a force central to the contemporary networked, dynamic and increasingly precarious journalism work, and conceptualizes emotions in journalism as a sociologically relevant phenomenon articulated by the context including newswork, technologies, and media organizations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociology Compass

  • ISSN

    1751-9020

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000466524400002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063163360