Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hard power and film distribution: transformation of distribution practices in Poland in the era of digital revolution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10417734" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10417734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oKqNpv3d4K" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=oKqNpv3d4K</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/2040350X.2019.1648230" target="_blank" >10.1080/2040350X.2019.1648230</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hard power and film distribution: transformation of distribution practices in Poland in the era of digital revolution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on film distribution in Poland within the framework of hard power and soft power interplays. Contrary to perceptions of culture as soft power, film distribution is located mainly in the sphere of hard power, which includes capital dominance, negotiating leverage, pressuring partners and the need to control physical space. An analysis of the modern history of the distribution field in Poland after 1989 is presented in three stages. The first stage is characterised by the formation of a distribution market following new capitalist rules during the 1990s; the second, by the dominant influence of newly introduced multiplex chains; and the third, by digitalisation and the development of the VOD market. Referring to statistical market data, industry reports, semi-structured interviews and personal communication with industry insiders, the author underlines the separateness of traditional cinematic and VOD distribution on the level of corporate control and revenue streams. VOD distribution is dominated by platforms owned by local corporations built around TV broadcasters or by huge global conglomerates. The main stream of revenues from the VOD sector is kept by these two kinds of players.

  • Název v anglickém jazyce

    Hard power and film distribution: transformation of distribution practices in Poland in the era of digital revolution

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on film distribution in Poland within the framework of hard power and soft power interplays. Contrary to perceptions of culture as soft power, film distribution is located mainly in the sphere of hard power, which includes capital dominance, negotiating leverage, pressuring partners and the need to control physical space. An analysis of the modern history of the distribution field in Poland after 1989 is presented in three stages. The first stage is characterised by the formation of a distribution market following new capitalist rules during the 1990s; the second, by the dominant influence of newly introduced multiplex chains; and the third, by digitalisation and the development of the VOD market. Referring to statistical market data, industry reports, semi-structured interviews and personal communication with industry insiders, the author underlines the separateness of traditional cinematic and VOD distribution on the level of corporate control and revenue streams. VOD distribution is dominated by platforms owned by local corporations built around TV broadcasters or by huge global conglomerates. The main stream of revenues from the VOD sector is kept by these two kinds of players.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Eastern European Cinema

  • ISSN

    2040-350X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    243-261

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85071167507