Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Whiteness out of place : White parents' encounters with local Chinese schooling in post-colonial Hong Kong

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10404756" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10404756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=z2lwNNpfEl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=z2lwNNpfEl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0038026119865861" target="_blank" >10.1177/0038026119865861</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Whiteness out of place : White parents' encounters with local Chinese schooling in post-colonial Hong Kong

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We identify a missing narrative about the place of whiteness in post-colonial Hong Kong. Using an anthropological framework developed by Mary Douglas, we show how white migrants who try to integrate their children into local Cantonese medium of instruction schools are challenged by recurring obstacles that highlight their whiteness and signal them as &apos;matter out of place&apos; by transgressing colonial assumptions about whiteness in the territory. In adopting this framework, we reorient the current focus of whiteness studies away from examining the strategies and performances employed by white migrants in the production of whiteness to the regulation of whiteness by the social order. By identifying the absence of an appropriate narrative for these parents in the local education system, we highlight not just the continuity of colonial constructs of whiteness, but also the constraints upon those who try to escape them.

  • Název v anglickém jazyce

    Whiteness out of place : White parents' encounters with local Chinese schooling in post-colonial Hong Kong

  • Popis výsledku anglicky

    We identify a missing narrative about the place of whiteness in post-colonial Hong Kong. Using an anthropological framework developed by Mary Douglas, we show how white migrants who try to integrate their children into local Cantonese medium of instruction schools are challenged by recurring obstacles that highlight their whiteness and signal them as &apos;matter out of place&apos; by transgressing colonial assumptions about whiteness in the territory. In adopting this framework, we reorient the current focus of whiteness studies away from examining the strategies and performances employed by white migrants in the production of whiteness to the regulation of whiteness by the social order. By identifying the absence of an appropriate narrative for these parents in the local education system, we highlight not just the continuity of colonial constructs of whiteness, but also the constraints upon those who try to escape them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60304 - Religious studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociological Review

  • ISSN

    0038-0261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    209-224

  • Kód UT WoS článku

    000478392700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070414221