Development of Global Discourse of Educational Policy and New Social Functions of Early Childhood Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10422097" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10422097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wx9dtNwr.D" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=wx9dtNwr.D</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2021.1" target="_blank" >10.14712/23363177.2021.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Vývoj globálneho diskurzu vzdelávacej politiky a nové sociálne funkcie predškolského vzdelávania
Popis výsledku v původním jazyce
Štúdia sa zaoberá spôsobmi globálnej správy vzdelávania a súčasnými mechanizmami nadnárodného ovplyvňovania vzdelávacích systémov a to najmä s dôrazom na vzdelávanie a starostlivosť v ranom detstve (VSRD). Cez diachrónnu analýzu diskurzu kľúčových dokumentov OECD a EU ďalej objasňuje novú politickú konceptualizáciu VSRD a aj sektora raného vzdelávania ako takého. Táto nová konceptualizácia, založená na prospektívnom a ekonomizujúcom vnímaní formovania v ranom detstve, je v špecifických národných kontextoch uplatňovaná prostredníctvom rôznorodých reformných mechanizmov a procesov. Tieto mechanizmy sú opísané na príklade aktuálneho vývoja na Slovensku a v Nemecku. Štúdia pre sektor VSRD potvrdzuje platnosť tzv. konvergenčnej hypotézy a to aj napriek diverzite tradícií VSRD v Európe.
Název v anglickém jazyce
Development of Global Discourse of Educational Policy and New Social Functions of Early Childhood Education
Popis výsledku anglicky
The study analyses the nature of global education governance and the mechanisms of transnational influencing of national education systems today, with an emphasis on early childhood education. Through a discursive analysis of key OECD and EU documents, it clarifies the new conceptualization of the early childhood education and early childhood education sector as such. The conceptualization, based on a prospective and economizing view, is promoted through various reform mechanisms within particular national contexts. The study gives examples of reform movements in Slovakia and Germany. The study confirms the validity of the so-called convergence hypothesis for early childhood education, despite the diversity of early childhood education traditions in Europe.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
1-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—