Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10439303" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10439303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Cubism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cubism was associated by artists in Bohemia with an ambitious project of a universal new art that would penetrate all spheres of modern man&apos;s everyday life. Despite the sophistication of the cubist aesthetic, which in Bohemia targeted virtually all artistic genres, this vision of a great modern style remained an unfulfilled utopia. A similar fate befell cubist art forms in France when they attempted to penetrate the field of applied art and design in the 1920s. At the Exposition internationale des arts décoratifs et industriels modernes in Paris in 1925, the expected total occupation of the terrain of everyday life by cubist works did not take place. Where cubism attempted to do so on this occasion, decorativism prevailed, transforming its forms into a very differently oriented art deco.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Cubism

  • Popis výsledku anglicky

    Cubism was associated by artists in Bohemia with an ambitious project of a universal new art that would penetrate all spheres of modern man&apos;s everyday life. Despite the sophistication of the cubist aesthetic, which in Bohemia targeted virtually all artistic genres, this vision of a great modern style remained an unfulfilled utopia. A similar fate befell cubist art forms in France when they attempted to penetrate the field of applied art and design in the 1920s. At the Exposition internationale des arts décoratifs et industriels modernes in Paris in 1925, the expected total occupation of the terrain of everyday life by cubist works did not take place. Where cubism attempted to do so on this occasion, decorativism prevailed, transforming its forms into a very differently oriented art deco.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů