Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hedges and boosters in English and Italian medical research articles: a cross-cultural comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10436981" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10436981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VWOyTNxY9O" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VWOyTNxY9O</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hedges and boosters in English and Italian medical research articles: a cross-cultural comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Writers of academic papers generally use a wide range of strategies when they expose scientific argumentations or take a stance that can potentially threaten readers&apos; face. Hedging and boosting devices are rhetorical devices that help authors mitigate or enhance the impact of their positions and claims on readers. This study seeks to explore the role and the frequency of hedging and boosting in scientific articles from a cross-cultural perspective. Our goal is to compare English and Italian research papers to describe hedging and boosting strategies and check whether they differ between the two languages in terms of frequencies and functions. We have collected a bilingual corpus made up of 58 medical research papers in Italian and English, investigated through quantitative and qualitative methods. Our findings demonstrate that targeting an international audience dramatically increases the frequency of the hedges, and in particular the category of reader-oriented hedges.

  • Název v anglickém jazyce

    Hedges and boosters in English and Italian medical research articles: a cross-cultural comparison

  • Popis výsledku anglicky

    Writers of academic papers generally use a wide range of strategies when they expose scientific argumentations or take a stance that can potentially threaten readers&apos; face. Hedging and boosting devices are rhetorical devices that help authors mitigate or enhance the impact of their positions and claims on readers. This study seeks to explore the role and the frequency of hedging and boosting in scientific articles from a cross-cultural perspective. Our goal is to compare English and Italian research papers to describe hedging and boosting strategies and check whether they differ between the two languages in terms of frequencies and functions. We have collected a bilingual corpus made up of 58 medical research papers in Italian and English, investigated through quantitative and qualitative methods. Our findings demonstrate that targeting an international audience dramatically increases the frequency of the hedges, and in particular the category of reader-oriented hedges.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Language Studies

  • ISSN

    2157-4898

  • e-ISSN

    2157-4901

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85125461735