Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Early childhood education and care traditions and policy in an expanding Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10443596" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10443596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FcqOM8D-3k" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FcqOM8D-3k</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09575146.2022.2047012" target="_blank" >10.1080/09575146.2022.2047012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Early childhood education and care traditions and policy in an expanding Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Europe is often characterized as being divided into four blocks of countries with their own distinct cultural, historical, political, and economic characteristics. The geopolitical diversity within the EU is also recognized in a wide variety of different traditions for ECEC and upbringing of children. Nowadays, new reforms and policy initiatives are trying to introduce common ECEC quality framework. These recent developments might produce tensions, as the ECEC traditions seem to be incompatible with the new reforms to different degrees and might either slow or accelerate the political initiatives. This article aims to illuminate how different traditions affect everyday ECEC practice with examples from Eastern and Nordic ECEC. The recent development of economics-based approaches introduction of a common ECEC quality framework are critically discussed with reference to Danish and Slovak early childhood pedagogies. The method used is a comparative case study.

  • Název v anglickém jazyce

    Early childhood education and care traditions and policy in an expanding Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Europe is often characterized as being divided into four blocks of countries with their own distinct cultural, historical, political, and economic characteristics. The geopolitical diversity within the EU is also recognized in a wide variety of different traditions for ECEC and upbringing of children. Nowadays, new reforms and policy initiatives are trying to introduce common ECEC quality framework. These recent developments might produce tensions, as the ECEC traditions seem to be incompatible with the new reforms to different degrees and might either slow or accelerate the political initiatives. This article aims to illuminate how different traditions affect everyday ECEC practice with examples from Eastern and Nordic ECEC. The recent development of economics-based approaches introduction of a common ECEC quality framework are critically discussed with reference to Danish and Slovak early childhood pedagogies. The method used is a comparative case study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Early Years

  • ISSN

    0957-5146

  • e-ISSN

    1472-4421

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    03 Mar 2022.

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000765009400001

  • EID výsledku v databázi Scopus