Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crisis, Critique and Community in Contemporary British Theatre

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10451882" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10451882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1017/9781108782999" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1017/9781108782999</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1017/9781108782999" target="_blank" >10.1017/9781108782999</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crisis, Critique and Community in Contemporary British Theatre

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter contends that since the 1990s, as the outcomes of the neoliberal turn of the previous decade became increasingly palpable, one of the most noticeable aspects of a contemporary &apos;structure of feeling&apos; is an evolving sense of crisis as individual and as communal. The essay explores this sensibility in a sample of six plays: David Hare&apos;s Skylight (1995), Mark Ravenhill&apos;s Some Explicit Polaroids (1999), Tim Crouch&apos;s The Author (2009), David Greig&apos;s The Events (2013), Caryl Churchill&apos;s Escaped Alone (2016) and debbie tucker green&apos;s ear for eye (2018). Despite their formal and thematic diversity, these works present images of crisis that expand from local to global. Skylight and Some Explicit Polaroids gauge the mood at the end of the twentieth century in terms of social alienation and a clash of values. In contrast, The Author and The Events mine the collective itself as a paradoxical site of magnetism and ambivalence. Finally, Escaped Alone and ear for eye, through disruptions of form and language, render systemic crises tangible. Drawing together Lauren Berlant&apos;s notion of &apos;crisis ordinariness&apos; with theatre&apos;s proto-communal predisposition, the essay unpacks how crisis is evident not only thematically, but also in representational strategies that emphasise states of precarity.

  • Název v anglickém jazyce

    Crisis, Critique and Community in Contemporary British Theatre

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter contends that since the 1990s, as the outcomes of the neoliberal turn of the previous decade became increasingly palpable, one of the most noticeable aspects of a contemporary &apos;structure of feeling&apos; is an evolving sense of crisis as individual and as communal. The essay explores this sensibility in a sample of six plays: David Hare&apos;s Skylight (1995), Mark Ravenhill&apos;s Some Explicit Polaroids (1999), Tim Crouch&apos;s The Author (2009), David Greig&apos;s The Events (2013), Caryl Churchill&apos;s Escaped Alone (2016) and debbie tucker green&apos;s ear for eye (2018). Despite their formal and thematic diversity, these works present images of crisis that expand from local to global. Skylight and Some Explicit Polaroids gauge the mood at the end of the twentieth century in terms of social alienation and a clash of values. In contrast, The Author and The Events mine the collective itself as a paradoxical site of magnetism and ambivalence. Finally, Escaped Alone and ear for eye, through disruptions of form and language, render systemic crises tangible. Drawing together Lauren Berlant&apos;s notion of &apos;crisis ordinariness&apos; with theatre&apos;s proto-communal predisposition, the essay unpacks how crisis is evident not only thematically, but also in representational strategies that emphasise states of precarity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Studying English Literature in Context: Critical Readings

  • ISBN

    978-1-108-47928-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    439-455

  • Počet stran knihy

    674

  • Název nakladatele

    Cambridge University Press

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Kód UT WoS kapitoly