Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Once Upon a Screen : The Clown, The Tree, The Shadows

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10454913" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10454913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=a.VJX-RPbK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=a.VJX-RPbK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Once Upon a Screen : The Clown, The Tree, The Shadows

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study, which includes a written article and an audiovisual essay, is to explore a circulation of figures - the clown, the tree, and the shadows - from a Hollywood family horror film Poltergeist (1982) within cinephilic imagination. Subscribing to videographic film studies, a discipline on the border between traditional film and media theory, artistic research, and digital humanities, the study remediates and transforms the fleeting memory of these figures through the tools of experimental cinema and found footage practice. As a result, the study showcases how images from popular culture haunt our imaginative lives, and that inside every narrative film is a non-narrative experimental film struggling to get out.This audiovisual essay is part of a collaborative project Once Upon a Screen, edited by Ariel Avissar and Evelyn Kreutzer.

  • Název v anglickém jazyce

    Once Upon a Screen : The Clown, The Tree, The Shadows

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study, which includes a written article and an audiovisual essay, is to explore a circulation of figures - the clown, the tree, and the shadows - from a Hollywood family horror film Poltergeist (1982) within cinephilic imagination. Subscribing to videographic film studies, a discipline on the border between traditional film and media theory, artistic research, and digital humanities, the study remediates and transforms the fleeting memory of these figures through the tools of experimental cinema and found footage practice. As a result, the study showcases how images from popular culture haunt our imaginative lives, and that inside every narrative film is a non-narrative experimental film struggling to get out.This audiovisual essay is part of a collaborative project Once Upon a Screen, edited by Ariel Avissar and Evelyn Kreutzer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    [In] Transition [online]

  • ISSN

    2469-4312

  • e-ISSN

    2469-4312

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus