Once Upon a Screen : The Clown, The Tree, The Shadows
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10454913" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10454913 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=a.VJX-RPbK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=a.VJX-RPbK</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Once Upon a Screen : The Clown, The Tree, The Shadows
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study, which includes a written article and an audiovisual essay, is to explore a circulation of figures - the clown, the tree, and the shadows - from a Hollywood family horror film Poltergeist (1982) within cinephilic imagination. Subscribing to videographic film studies, a discipline on the border between traditional film and media theory, artistic research, and digital humanities, the study remediates and transforms the fleeting memory of these figures through the tools of experimental cinema and found footage practice. As a result, the study showcases how images from popular culture haunt our imaginative lives, and that inside every narrative film is a non-narrative experimental film struggling to get out.This audiovisual essay is part of a collaborative project Once Upon a Screen, edited by Ariel Avissar and Evelyn Kreutzer.
Název v anglickém jazyce
Once Upon a Screen : The Clown, The Tree, The Shadows
Popis výsledku anglicky
The aim of this study, which includes a written article and an audiovisual essay, is to explore a circulation of figures - the clown, the tree, and the shadows - from a Hollywood family horror film Poltergeist (1982) within cinephilic imagination. Subscribing to videographic film studies, a discipline on the border between traditional film and media theory, artistic research, and digital humanities, the study remediates and transforms the fleeting memory of these figures through the tools of experimental cinema and found footage practice. As a result, the study showcases how images from popular culture haunt our imaginative lives, and that inside every narrative film is a non-narrative experimental film struggling to get out.This audiovisual essay is part of a collaborative project Once Upon a Screen, edited by Ariel Avissar and Evelyn Kreutzer.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
[In] Transition [online]
ISSN
2469-4312
e-ISSN
2469-4312
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
nestrankovano
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—