Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two adaptations of the myth of Atalanta in the Jesuit Theatre of the Bohemian Province: Arnold Engel (1656) and Heinrich Richter (1679)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10455685" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10455685 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/" target="_blank" >http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zwei Bearbeitungen des Mythos von Atalanta im Theater der Jesuiten der böhmischen Ordensprovinz:Arnold Engel (1656) und Heinrich Richter (1679)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Antike Mythologie wurde nur relativ selten in den Schuldramen der Jesuiten aufgegriffen. In diesem Kapitel werden zwei aus der böhmischen Jesuitenprovinz stammende dramatische Bearbeitungen des Mythos von Atalanta der zweiten Hälfte des 17. Jahrhunderts vorgestellt und stoff- sowie theatergeschichtlich kontextualisitiert: der Chorus nach dem IV. Akt des Katharinenspiels &quot;Costis sive Catharis Parthenomartyr Alexandrina&quot; von Arnold Engel, und das Spiel &quot;Atalanta ... sive India&quot; von Heinrich Richter, das seine ganze Struktur dem mythologischen Stoff entnimmt.

  • Název v anglickém jazyce

    Two adaptations of the myth of Atalanta in the Jesuit Theatre of the Bohemian Province: Arnold Engel (1656) and Heinrich Richter (1679)

  • Popis výsledku anglicky

    Ancient mythology was taken up only relatively rarely in the school dramas of the Jesuits. In this chapter, two dramatic adaptations of the myth of Atalanta of the second half of the 17th century from the Bohemian Jesuit province are presented and contextualised in literary and theatrical history: the chorus after Act IV of the play &quot;Costis Catharis Parthenomartyr Alexandrina&quot; by Arnold Engel, and the play &quot;Atalanta ... sive India&quot; by Heinrich Richter, which takes its entire structure from the mythological material.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Új eredmények a színház- és drámatörténety kutatásban (17−19. század) - New Results in the research of Theatre and Drama (17th−19th century)

  • ISBN

    978-963-496-229-8

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    167-180

  • Počet stran knihy

    282

  • Název nakladatele

    Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Líceum Kiadó

  • Místo vydání

    Eger

  • Kód UT WoS kapitoly