Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Special Colloquial Vocabulary in Speech of a Business Coach (Based on the Speeches of Irina Khakamada)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10464607" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10464607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nBDnh4ijQt" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nBDnh4ijQt</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Stilističeski snižennaja leksika v reči biznes-trenera (na materiale vystuplenij Iriny Chakamady)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reč biznes-trenerov otličaetsja stremleniem govorjaščego okazat vlijanie na soznanie recipienta blagodarja ispolzovaniju različnych jazykovych sredstv. Adresant učityvaet ne tolko cel kommunikacii (informirovanie, privlečenie vnimanija / razvlečenie, ubeždenie), no i ee sintetičeskij charakter, sočetajuščij v sebe vertikalnye i gorizontalnyj vektory. Govorjaščij pytaetsja zavoevat i uderžat raspoloženie auditorii, polučit ee podderžku, ponimanie i doverie blagodarja kompleksnomu vozdejstviju na čuvstva, emocii i podsoznanie adresata, a takže na demonstraciju prinadležnosti k gruppe ((svoich}}. Odnoj iz osobennostej reči Iriny Chakamady v roli biznes-trenera javljaetsja upotreblenie stilističeski snižennoj leksiki (molodežnyj sleng, argo, vulgarizmy, obscennaja leksika).

  • Název v anglickém jazyce

    Special Colloquial Vocabulary in Speech of a Business Coach (Based on the Speeches of Irina Khakamada)

  • Popis výsledku anglicky

    The speech of business coaches is distinguished by the speakerʼs desire to influence the mind of the recipient through the use of various linguistic means. The addresser takes into account not only the goal of communication (informing, attracting attention / entertainment, persuasion), but also its synthetic character, which combines vertical and horizontal vectors. The speaker is trying to gain and keep the sympathy of the audience, get its support, understanding, and trust by complexly influencing the feelings, emotions, and subconscious of the addressee, as well as by demonstrating belonging to the &quot;In-group&quot;. One of the features of Irina Khakamadaʼs speech as a business coach is the use of special colloquial vocabulary (youth slang, argot, vulgarisms, obscene vocabulary).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opera Slavica

  • ISSN

    1211-7676

  • e-ISSN

    2336-4459

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    41-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus