WANG GUANGQI AND FENG ZIKAI: TWO WAYS OF APPRECIATING EUROPEAN ART MUSIC IN CHINA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10474149" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10474149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cJPU6auHnV" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cJPU6auHnV</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.MUSICA.2023.05.5-30" target="_blank" >10.24132/ZCU.MUSICA.2023.05.5-30</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
WANG GUANGQI AND FENG ZIKAI: TWO WAYS OF APPRECIATING EUROPEAN ART MUSIC IN CHINA
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on two musical textbooks written by Wang Guangqi 王光祈 (An Outlineof the History of Western Music, 1930) and Feng Zikai 丰子恺 (Introduction to Music, 1926).During the 1930s in China, these publications emerged as the dominant genres of literatureexplaining Western art music: music history and music theory textbooks. The paper examinesthe influence of German comparative musicology on these notable works. By conductinga comparative analysis of these publications in the context of the themes and values ofcomparative musicology, the paper seeks to investigate how these influential texts reflect thestate of Chinese music culture during the transformative period that followed the May FourthMovement. The conclusion will summarize the reception of these two influential textbooksat the time of their publication and evaluate their significance in contemporary China.
Název v anglickém jazyce
WANG GUANGQI AND FENG ZIKAI: TWO WAYS OF APPRECIATING EUROPEAN ART MUSIC IN CHINA
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on two musical textbooks written by Wang Guangqi 王光祈 (An Outlineof the History of Western Music, 1930) and Feng Zikai 丰子恺 (Introduction to Music, 1926).During the 1930s in China, these publications emerged as the dominant genres of literatureexplaining Western art music: music history and music theory textbooks. The paper examinesthe influence of German comparative musicology on these notable works. By conductinga comparative analysis of these publications in the context of the themes and values ofcomparative musicology, the paper seeks to investigate how these influential texts reflect thestate of Chinese music culture during the transformative period that followed the May FourthMovement. The conclusion will summarize the reception of these two influential textbooksat the time of their publication and evaluate their significance in contemporary China.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paedagogia Musica
ISSN
2788-2039
e-ISSN
2788-2047
Svazek periodika
20233
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
5-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—