Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WANG GUANGQI AND FENG ZIKAI: TWO WAYS OF APPRECIATING EUROPEAN ART MUSIC IN CHINA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10474149" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10474149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cJPU6auHnV" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cJPU6auHnV</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.MUSICA.2023.05.5-30" target="_blank" >10.24132/ZCU.MUSICA.2023.05.5-30</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WANG GUANGQI AND FENG ZIKAI: TWO WAYS OF APPRECIATING EUROPEAN ART MUSIC IN CHINA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on two musical textbooks written by Wang Guangqi 王光祈 (An Outlineof the History of Western Music, 1930) and Feng Zikai 丰子恺 (Introduction to Music, 1926).During the 1930s in China, these publications emerged as the dominant genres of literatureexplaining Western art music: music history and music theory textbooks. The paper examinesthe influence of German comparative musicology on these notable works. By conductinga comparative analysis of these publications in the context of the themes and values ofcomparative musicology, the paper seeks to investigate how these influential texts reflect thestate of Chinese music culture during the transformative period that followed the May FourthMovement. The conclusion will summarize the reception of these two influential textbooksat the time of their publication and evaluate their significance in contemporary China.

  • Název v anglickém jazyce

    WANG GUANGQI AND FENG ZIKAI: TWO WAYS OF APPRECIATING EUROPEAN ART MUSIC IN CHINA

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on two musical textbooks written by Wang Guangqi 王光祈 (An Outlineof the History of Western Music, 1930) and Feng Zikai 丰子恺 (Introduction to Music, 1926).During the 1930s in China, these publications emerged as the dominant genres of literatureexplaining Western art music: music history and music theory textbooks. The paper examinesthe influence of German comparative musicology on these notable works. By conductinga comparative analysis of these publications in the context of the themes and values ofcomparative musicology, the paper seeks to investigate how these influential texts reflect thestate of Chinese music culture during the transformative period that followed the May FourthMovement. The conclusion will summarize the reception of these two influential textbooksat the time of their publication and evaluate their significance in contemporary China.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paedagogia Musica

  • ISSN

    2788-2039

  • e-ISSN

    2788-2047

  • Svazek periodika

    20233

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    5-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus