Kde festival nestačí: MFF Karlovy Vary, Filmové festivaly pracujících a distribuční synergie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10477963" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10477963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kde festival nestačí: MFF Karlovy Vary, Filmové festivaly pracujících a distribuční synergie
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola přibližuje ojedinělý model festivalové praxe: propojení mezinárodního filmového festivalu a na něj navázaného distribučního okruhu v podobě Filmového festivalu pracujících. Prostřednictvím této široce propagované a navštěvované akce se dostaly vybrané festivalové filmy i k nefestivalovému publiku. Příběh synergie mezi oběma akcemi je příběhem jak distribuční praxe, tak kulturního zprostředkování. Kapitola si klade tři základní otázky: jaký vliv měla distribuční politika československého filmového monopolu na synergii MFF KV a FFP; jak mohla ovlivnit životní cyklus konkrétních děl, případně proměnu funkcí některé z akcí v čase; a jakou roli hrály MFF KV a FFP pro československou distribuci? Hledání odpovědí nabízí vhled do praxe výběru filmů na karlovarský festival a možné vyjednávání s nastavenými zvyklostmi a pravidly, jakožto i potenciál nově nahlédnout kulturněpolitické zásady při schvalování či zamítání filmů do kin. Prakticky v jakémkoli období poúnorového Československa totiž existovaly distribuční kanály, které mohly obecně proklamovaná ideová dogmata příležitostně ohýbat či popírat.
Název v anglickém jazyce
Where a Festival is not Enough. Karlovy Vary International Film Festival, Workers' Film Festivals and Distribution Synergy
Popis výsledku anglicky
The chapter provides an overview of a unique model of festival practice: the connection of an international film festival and its related distribution circuit in the form of the Workers' Film Festival. Through this widely publicized and well-attended event, selected festival films reached non-festival audiences as well. The story of the synergy between the two actions is therefore a story of distribution practice and cultural mediation. The chapter asks three basic questions: what influence did the distribution policy of the Czechoslovak film monopoly have on the synergy of the IFF KV and FFP; how it could influence the life cycle of specific works, or the transformation of the functions of some of the actions over time; and what role did MFF KV and FFP play for Czechoslovak distribution? The search for answers offers an insight into the practice of selecting films for the Karlovy Vary festival and possible negotiations with set customs and rules, as well as the potential for a new insight into cultural and political principles when approving or rejecting films for cinemas. In fact, in practically any period of post-February Czechoslovakia, there were distribution channels that could occasionally bend or deny the generally proclaimed ideological dogmas.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-27994S" target="_blank" >GA18-27994S: Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, 1946-1992: kulturní, (geo)politické a institucionální dějiny v (trans)nacionální perspektivě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Proplétání světů: Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary v období studené války
ISBN
978-80-7004-201-4
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
78-97
Počet stran knihy
523
Název nakladatele
Národní filmový archiv
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—