Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Slovo nebo posunek? Diskuse o užívání znakového jazyka v ústavech pro hluchoněmé v 1. polovině 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10482973" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10482973 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BZq4-cTZIz" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BZq4-cTZIz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2024-1-011" target="_blank" >10.15240/tul/006/2024-1-011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Slovo nebo posunek? Diskuse o užívání znakového jazyka v ústavech pro hluchoněmé v 1. polovině 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek na základě dobových textů podrobněji přibližuje průběh a výsledky diskusí o vzdělávacích metodách a užívání znakového jazyka v ústavech pro hluchoněmé na území Čech a Moravy, které probíhaly v 1. polovině 20. století za účasti významných činitelů a pedagogů tehdejší doby. Soustředí se zejména na momenty, kdy sílily hlasy odpůrců orálních metod, které byly ve vzdělávání neslyšících jednoznačně preferovány, a uvádí nejčastější argumenty pro a proti jejich užívání.

  • Název v anglickém jazyce

    Word or Sign? A Discussion on the Use of Sign Language in Institutes for the Deaf and Dumb in the First Half of the 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    Based on contemporary texts, the paper presents in detail the course and results of the discussions on educational methods and the use of sign language in institutes for the deaf and dumb in Bohemia and Moravia in the first half of the 20th century. The discussions were participated in by prominent educators, other personalities, and the deaf themselves. It focuses in particular on the moments when the voices of the opponents of oral methods, which were uniformly preferred in deaf education, were becoming stronger and presents the most frequent arguments for and against their use.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia scholastica

  • ISSN

    1804-4913

  • e-ISSN

    2336-680X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    283-304

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85202042603