Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Streaming from a digital periphery: Voyo as an East-Central European response to Netflix

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10486224" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10486224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=D8-8GExGqX" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=D8-8GExGqX</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1386/jdmp_00150_1" target="_blank" >10.1386/jdmp_00150_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Streaming from a digital periphery: Voyo as an East-Central European response to Netflix

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Voyo, owned by Central European Media Enterprises (CME) and operating across six national territories, is currently one of the only three prominent transnational SVoD services based in countries of Central and Eastern Europe. Under the new owner PPF, a Czech-based investment group which bought CME from AT&amp;T, Voyo enjoyed unprecedented levels of investment in high-end original content, which resulted in a dynamic growth of subscribers from 2020 onwards, making it the second strongest streamer in Czechia and Slovakia after Netflix. The article labels CME&apos;s digital strategy &apos;deep localism&apos; and approaches it through the recent political-economic debates about the geography of platform economy. Despite its multi-territory corporate structure, CME has isolated each of its national Voyo services in terms of original production, licensing and audience targeting. This shows in the high percentage of local content as well as the virtual absence of its cross-border circulation between the national Voyo catalogues, which have been branded as purely national. The article interprets this compartmentalized strategy of deep localism as both a response to the changes in the global streaming market and an attempt to preserve the traditional linear audiences of CME in the new digital era. The research behind the article is based on interviews with CME executives and on comparative VoD catalogue analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Streaming from a digital periphery: Voyo as an East-Central European response to Netflix

  • Popis výsledku anglicky

    Voyo, owned by Central European Media Enterprises (CME) and operating across six national territories, is currently one of the only three prominent transnational SVoD services based in countries of Central and Eastern Europe. Under the new owner PPF, a Czech-based investment group which bought CME from AT&amp;T, Voyo enjoyed unprecedented levels of investment in high-end original content, which resulted in a dynamic growth of subscribers from 2020 onwards, making it the second strongest streamer in Czechia and Slovakia after Netflix. The article labels CME&apos;s digital strategy &apos;deep localism&apos; and approaches it through the recent political-economic debates about the geography of platform economy. Despite its multi-territory corporate structure, CME has isolated each of its national Voyo services in terms of original production, licensing and audience targeting. This shows in the high percentage of local content as well as the virtual absence of its cross-border circulation between the national Voyo catalogues, which have been branded as purely national. The article interprets this compartmentalized strategy of deep localism as both a response to the changes in the global streaming market and an attempt to preserve the traditional linear audiences of CME in the new digital era. The research behind the article is based on interviews with CME executives and on comparative VoD catalogue analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TQ01000479" target="_blank" >TQ01000479: Podpora exportu audiovizuální tvorby: nástroje pro měření, predikci a posilování přeshraniční cirkulace českých filmových a televizních děl</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Digital Media &amp; Policy

  • ISSN

    2516-3523

  • e-ISSN

    2516-3531

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    237-257

  • Kód UT WoS článku

    001300273000005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85202527297