Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ochrana spotřebitele a jeho blahobytu v soutěžním právu EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F13%3A10139261" target="_blank" >RIV/00216208:11220/13:10139261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ochrana spotřebitele a jeho blahobytu v soutěžním právu EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokračující debata, zda je spokojenost spotřebitelů se stává prvořadým cílem protimonopolní politiky a legislativy vede k logickému výslechu, zda je ochrana hospodářské soutěže se stává součástí většího souboru spotřebitelského práva. Studie se tedy především zabývá teoretickými otázkami definice základních pojmů a systémových podobností a rozdílů mezi oběma suboblastmi práva, a pak podrobně zkoumá, do jaké míry blahobytu a zájmů spotřebitelů jsou specificky, nebo dokonce výlučně, přítomný v základníchlegislativních a soft-právních dokumentech soutěžního práva EU, stejně jako v nedávných rozhodnutí Evropské komise a Evropský soudní dvůr spravedlnosti. Na závěr dokazuje, že konečný spotřebitel patří do řady příjemců pozitivních účinků ochranu hospodářské soutěže, ale jeho blaho nelze považovat za jediným nebo hlavním cílem politiky hospodářské soutěže EU a práva ve smyslu jejich zaměření, a kritéria pro jejich použití. Ochrana hospodářské soutěže je tedy stává součástí ochrany spotřebi

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer protection and consumer welfare in EU competition law

  • Popis výsledku anglicky

    The ongoing debate whether the consumer welfare becomes the paramount goal of antitrust policy and law leads to a logical questioning whether the protection of economic competition becomes part of a larger set of consumer law. The study therefore first discusses the theoretical issues of definitions of basic concepts and of systemic similarities and differences between the two sub-branches of law, and then examines in detail the extent to which the welfare and interests of consumers are specifically, oreven exclusively, present in the basic legislative and soft-law documents of EU competition law, as well as in recent decisions of the European Commission and the European Court of Justice. In conclusion it proves that the final consumer belongs to therange of beneficiaries of positive effects of competition protection, but his welfare cannot be considered as the sole or the main goal of EU competition policy and law in the sense of their focus and the criteria for their application. P

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Iuridica

  • ISSN

    0323-0619

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    31-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus