Ochrana spotřebitele a jeho blahobytu v soutěžním právu EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F13%3A10139261" target="_blank" >RIV/00216208:11220/13:10139261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ochrana spotřebitele a jeho blahobytu v soutěžním právu EU
Popis výsledku v původním jazyce
Pokračující debata, zda je spokojenost spotřebitelů se stává prvořadým cílem protimonopolní politiky a legislativy vede k logickému výslechu, zda je ochrana hospodářské soutěže se stává součástí většího souboru spotřebitelského práva. Studie se tedy především zabývá teoretickými otázkami definice základních pojmů a systémových podobností a rozdílů mezi oběma suboblastmi práva, a pak podrobně zkoumá, do jaké míry blahobytu a zájmů spotřebitelů jsou specificky, nebo dokonce výlučně, přítomný v základníchlegislativních a soft-právních dokumentech soutěžního práva EU, stejně jako v nedávných rozhodnutí Evropské komise a Evropský soudní dvůr spravedlnosti. Na závěr dokazuje, že konečný spotřebitel patří do řady příjemců pozitivních účinků ochranu hospodářské soutěže, ale jeho blaho nelze považovat za jediným nebo hlavním cílem politiky hospodářské soutěže EU a práva ve smyslu jejich zaměření, a kritéria pro jejich použití. Ochrana hospodářské soutěže je tedy stává součástí ochrany spotřebi
Název v anglickém jazyce
Consumer protection and consumer welfare in EU competition law
Popis výsledku anglicky
The ongoing debate whether the consumer welfare becomes the paramount goal of antitrust policy and law leads to a logical questioning whether the protection of economic competition becomes part of a larger set of consumer law. The study therefore first discusses the theoretical issues of definitions of basic concepts and of systemic similarities and differences between the two sub-branches of law, and then examines in detail the extent to which the welfare and interests of consumers are specifically, oreven exclusively, present in the basic legislative and soft-law documents of EU competition law, as well as in recent decisions of the European Commission and the European Court of Justice. In conclusion it proves that the final consumer belongs to therange of beneficiaries of positive effects of competition protection, but his welfare cannot be considered as the sole or the main goal of EU competition policy and law in the sense of their focus and the criteria for their application. P
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae. Iuridica
ISSN
0323-0619
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
35
Strana od-do
31-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—