Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fiscal Stability Rules in Central European Constitutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F14%3A10284333" target="_blank" >RIV/00216208:11220/14:10284333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fiscal Stability Rules in Central European Constitutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The so called Fiscal Compact signed by 25 out of 27 EU member states requires the states to transpose the treaty's rules that limit the annual structural deficit and the general government debt "through provisions of binding force and permanent character, preferably constitutional" (Art. 3, §2). While the goal is set, the means are up to respective states, and thus an extraordinary wave of constitutional engineering has been triggered. This paper deals with four countries in Central Europe which have already adopted fiscal stability rules into their law: Germany, Hungary, Poland and Slovakia. It describes the rules adopted and demonstrates that despite some similarities, four wholly distinct models of regulation have been used in these countries. Thesemodels are further examined and compared, in particular with respect to their substance (numerical, or institutional fiscal rules), criteria used (state debt, overall public debt, state budget deficit, or structural deficit) and enforcem

  • Název v anglickém jazyce

    Fiscal Stability Rules in Central European Constitutions

  • Popis výsledku anglicky

    The so called Fiscal Compact signed by 25 out of 27 EU member states requires the states to transpose the treaty's rules that limit the annual structural deficit and the general government debt "through provisions of binding force and permanent character, preferably constitutional" (Art. 3, §2). While the goal is set, the means are up to respective states, and thus an extraordinary wave of constitutional engineering has been triggered. This paper deals with four countries in Central Europe which have already adopted fiscal stability rules into their law: Germany, Hungary, Poland and Slovakia. It describes the rules adopted and demonstrates that despite some similarities, four wholly distinct models of regulation have been used in these countries. Thesemodels are further examined and compared, in particular with respect to their substance (numerical, or institutional fiscal rules), criteria used (state debt, overall public debt, state budget deficit, or structural deficit) and enforcem

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP408%2F11%2FP366" target="_blank" >GPP408/11/P366: Parlamentní forma vlády v ČR a možnosti její racionalizace</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Constitutionalization of European Budgetary Constraints

  • ISBN

    978-1-84946-580-9

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    205-222

  • Počet stran knihy

    444

  • Název nakladatele

    Hart Publishing

  • Místo vydání

    Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly