Práva menšin ve výuce na středních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F14%3A10290116" target="_blank" >RIV/00216208:11220/14:10290116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Práva menšin ve výuce na středních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Autor článku, po analýze rámcově vzdělávacích programů vztahujících se na gymnázia a střední odborné školy, ukazuje, že oficiální osnovy vyžadují dokumenty, které studenty seznámí s právy různých menšin a povedou k tomu, aby se naučili respektovat a obhajovat hodnoty menšin. Dále autor uvádí zásady, které by měly být relevantní ve výuce práv menšin na středních školách. Na závěr uvádí pět konkrétních metod a odůvodněných postupů, které mohou být začleněny do vzdělávání ( případová studie, diskutabilní soud, hraní rolí, brainstorming a skupinové učení).
Název v anglickém jazyce
Minority Rights in Education at Secondary Schools
Popis výsledku anglicky
Having analyzed the framework educational programmes applicable to secondary grammar schools and secondary professional schools, the author in his article shows that the official curricula documents require students to be introduced to the rights of different minorities and taught to respect and advocate the values of minorities. Using the maxims of psychology and didactics, the author indicates what principles should be relevant in teaching minority rights in secondary schools. In conclusion, he introduces five particular methods justified by practice which may be incorporated in education, namely case study, moot court, role play, brainstorming and group teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF12P01OVV013" target="_blank" >DF12P01OVV013: Problémy právního postavení menšin v praxi a jejich dlouhodobý vývoj</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae. Iuridica
ISSN
0323-0619
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
93-102
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—