Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Práva menšin ve výuce na středních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F14%3A10290116" target="_blank" >RIV/00216208:11220/14:10290116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Práva menšin ve výuce na středních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor článku, po analýze rámcově vzdělávacích programů vztahujících se na gymnázia a střední odborné školy, ukazuje, že oficiální osnovy vyžadují dokumenty, které studenty seznámí s právy různých menšin a povedou k tomu, aby se naučili respektovat a obhajovat hodnoty menšin. Dále autor uvádí zásady, které by měly být relevantní ve výuce práv menšin na středních školách. Na závěr uvádí pět konkrétních metod a odůvodněných postupů, které mohou být začleněny do vzdělávání ( případová studie, diskutabilní soud, hraní rolí, brainstorming a skupinové učení).

  • Název v anglickém jazyce

    Minority Rights in Education at Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Having analyzed the framework educational programmes applicable to secondary grammar schools and secondary professional schools, the author in his article shows that the official curricula documents require students to be introduced to the rights of different minorities and taught to respect and advocate the values of minorities. Using the maxims of psychology and didactics, the author indicates what principles should be relevant in teaching minority rights in secondary schools. In conclusion, he introduces five particular methods justified by practice which may be incorporated in education, namely case study, moot court, role play, brainstorming and group teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF12P01OVV013" target="_blank" >DF12P01OVV013: Problémy právního postavení menšin v praxi a jejich dlouhodobý vývoj</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Iuridica

  • ISSN

    0323-0619

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    93-102

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus