Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Právní gramotnost mladých lidí v České republice a role vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F15%3A10314773" target="_blank" >RIV/00216208:11220/15:10314773 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Právní gramotnost mladých lidí v České republice a role vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek mapuje úroveň právní gramotnosti mladých lidí, včetně role institucionálního a neinstitucionálního vzdělávání. Právní gramotnost zahrnuje složku znalostí, dovedností i postojů. Předpokládá nejen znalost práv, ale také schopnost je uplatnit a přesvědčení o tom, že má smysl (svá) práva vymáhat. V článku autoři mapují působení institucionálního i neinstitucionálního vzdělávání a podrobují ho kritické analýze. Nejprve na základně dostupných dokumentů popisují současný stav právní gramotnosti mladýchlidí a z vládních a rezortních strategií identifikují cíl, který před sebe stát na poli zvyšovaní právní gramotnosti staví. V druhé části článku popisují hlavní překážky rozvoje právní gramotnosti mladých lidí a identifikují z nich tu, která má podle jejich názoru největší potenciál stát se nositelem pozitivních změn - osobnost učitele. V závěru článku popisují hlavní překážky působení učitelů na právní gramotnost mladých lidí a navrhují konkrétní opatření, která by stávající situaci moh

  • Název v anglickém jazyce

    Legal literacy of young people in the Czech Republic and the role of education

  • Popis výsledku anglicky

    In this article the authors (JUDr. Michal Urban, Mgr. Petra Hodysová and Jan Kaczor) describe the level of legal literacy of young people and the role of institutional and non-institutional education in the Czech Republic. The concept of legal literacy is by the authors understood as the ability to understand words used in a legal context, draw the appropriate conclusions from them and to use those conclusions to take action, and includes thus the component of knowledge, skills and attitudes. The article characterises the influence of both the institutional and non-institutional education on the level of legal literacy of young people and provides a critical analysis. First, the authors on the basis of available documents describe the current state oflegal literacy of young people. Than they present the goal in terms of the legal literacy that the Czech Republic sets in the documents of the government or ministries. The second part of the article lists the main barriers to the develop

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Iuridica

  • ISSN

    0323-0619

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    45

  • Strana od-do

    171-215

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus