Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza realizace evropských politik prostřednictvím státního rozpočtu na základě 10 principů správného rozpočtového řízení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F17%3A10363906" target="_blank" >RIV/00216208:11220/17:10363906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza realizace evropských politik prostřednictvím státního rozpočtu na základě 10 principů správného rozpočtového řízení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek srovnává rozpočtové postupy při realizaci evropských politik prostřednictvím státního rozpočtu s deseti principy správného rozpočtového řízení stanovených v doporučení Rady OECD o Rozpočtovém řízení. Z výsledků analýzy je až na výjimky patrná jistá izolovanost rozpočtové sekce od implementační a věcné struktury, která administruje případně realizuje programy/projekty EU. Tato situace je paradoxní, protože hlavním zdrojem, který zajištuje hladké financování programů/projektů EU je státní rozpočet. Realizace evropských politik prostřednictvím státního rozpočtu stále naráží na nejednotné legislativní a nelegislativní (metodické) prostředí, častou neprovázanost finanční a nefinanční informace, neochotu revidovat požadavky na výdaje podpořenou politickým úkolem co nejvíce čerpat, specifika víceletého a jednoletého rozpočtování, složitě nastavené kontrolní a administrativní mechanismy. Pozitivum lze spatřovat ve snaze pracovat na zlepšení finanční informace prostřednictvím Integrovaného informačního systému stání pokladny, propojení Informačního systému programového financování (jediný systém ve státním rozpočtu, pomocí kterého se investiční projekty rozpočtují, financují a hodnotí dle principů cílově-orientovaného rozpočtování) s Monitorovacím systémem 2014+, zvyšování rozpočtové gramotnosti za oblast EU prostřednictvím seminářů pořádaných rozpočtovou sekcí, zefektivnění kontroly prostředků na programy/projekty EU a zreálnění plnění státního rozpočtu předkládáním vedle celkového salda také saldo státního rozpočtu očistěného mimo jiné o výdaje kryté příjmy z rozpočtu EU.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of implementation of EU policies through state budget on the basis of the ten principles of good budgetary governance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper compares budget activities used while EU policies are being implemented through the state budget with the ten principles of good budgetary governance. As a result, certain isolation of budget division from the implementation and executive bodies responsible for EU programmes/projects administration and execution can been seen with the only minor exceptions. The irony is that the main financial source ensuring the smooth financing of EU programmes/projects is the state budget. EU policies execution through state budget still meets problems such as incomprehensive legislative and non-legislative framework, frequent absence of link between non-financial and financial information, reluctancy to apply expenditure review supported by the political task to spend as much EU funds as possible, particularities of annual and multiannual budgeting, tangled administration and audit procedure. The positive might be seen in the endeavours to improve the quality of financial information provided in State Treasury system, the interface between Information system of programme financing (the only system in the state budget responsible for budgeting, execution, monitoring and evaluation of the investment projects in accordance with the principles of performance budgeting) and Monitoring system 2014+, the budget literacy by means of seminars organised by budget division, the audit efficiency, and to provide an undistorted view on budget execution by the introduction of state budget balance adjusted by pre- financed state budget expenditures repaid by EU funds.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Daně a finance

  • ISSN

    1801-6006

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    20-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus