Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Český zákon o významné tržní síle a jeho novelizace ve srovnání s úpravou na Slovensku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F17%3A10366293" target="_blank" >RIV/00216208:11220/17:10366293 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Český zákon o významné tržní síle a jeho novelizace ve srovnání s úpravou na Slovensku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských výrobků a jejich zneužívání, ve znění pozdějších předpisů, který reguluje část českého trhu od 1. února 2010, definuje významnou tržní sílu jako pozici umožňující kupujícímu přimět dodavatele k poskytnutí výhod bez oprávněného důvodu kupujícímu v souvislosti s nákupem potravin nebo přijetím nebo poskytováním služeb souvisejících s nákupem nebo prodejem potraviny. Článek se zabývá definicí pojmu významná tržní síla a definicí relevantního trhu. Text českého zákona je srovnán se stejným slovenským zákonem.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech Act on significant market power and its amendment as compared to the Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Act No. 395/2009 Coll., on Significant Market Power in the Sale of Agricultural and Food Products and Abuse thereof, as amended, which has regulated part of the Czech market since 1st February, 2010, defines significant market power as a position enabling a purchaser to force a supplier to give an advantage, without a just reason, to the purchaser in relation to the purchase of food or to the acceptance or provision of services related to the purchase or sale of food. The article deals with the definition of the concept significant market power and the definition of the relevant market. The text of the Czech Act is compared with the same Slovak Act.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-07252S" target="_blank" >GA17-07252S: Analýza právní úpravy hospodářské soutěže v České republice v právně-historickém kontextu a mezinárodním teoretickém srovnání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů