Re-thinking legal education in Central and Eastern Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F18%3A10363817" target="_blank" >RIV/00216208:11220/18:10363817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Re-thinking legal education in Central and Eastern Europe
Popis výsledku v původním jazyce
In this chapter, authors capitalize their experience with legal education in Poland, Belarus and Czech Republic to describe principles and tendencies, which can be observed in legal education and its reforms in Central and Eastern Europe. They come to the conclusion that legal education in this part of the world needs more emphasis on legal skills and values and less on legal knowledge, reduction of the size of law schools's seminar groups and of the state control and increase in funding, quality and quantity of pedagogic training of teachers and emphasis on alternative teaching methods including legal clinics.
Název v anglickém jazyce
Re-thinking legal education in Central and Eastern Europe
Popis výsledku anglicky
In this chapter, authors capitalize their experience with legal education in Poland, Belarus and Czech Republic to describe principles and tendencies, which can be observed in legal education and its reforms in Central and Eastern Europe. They come to the conclusion that legal education in this part of the world needs more emphasis on legal skills and values and less on legal knowledge, reduction of the size of law schools's seminar groups and of the state control and increase in funding, quality and quantity of pedagogic training of teachers and emphasis on alternative teaching methods including legal clinics.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Re-thinking Legal Education under the Civil and Common Law
ISBN
978-0-415-79200-4
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
155-170
Počet stran knihy
262
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
New York, NY
Kód UT WoS kapitoly
—