Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F18%3A10387336" target="_blank" >RIV/00216208:11220/18:10387336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá pojmem inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho vztahem k integraci jednotlivců, skupin i k náboženské socializaci celé české společnosti. Ukazuje se, že zejména v souvislosti s migrační krizí je tento způsob vzdělávání dětí, náboženských menšin i většin velmi aktuální. Příspěvek nabízí vhled do vzniku tohoto nového paradigmatu i způsobu výuky uvnitř náboženské pedagogiky a didaktiky i současnou odbornou reflexi. Na základě příkladu dobré praxe jsou prezentovány některé problematiky takového vzdělávání: evokace prekonceptů k neznámému tématu, vzbuzení zájmu v dítěti chtít se o tématu něco dozvědět, role učitele ve výuce i specifické kompetence získávané touto formou vzdělávání (kulturní, porozumění menšinám, k vyššímu myšlení, teologická a duchovní).
Název v anglickém jazyce
Inclusive religious education and its importance within the integration process of migrants and the socialization process of Czech residents
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the concept of inclusive religious education and its relation to the integration of individuals and groups as well as the religious socialization of the whole Czech society. This method of education of children and religious minorities and majorities shows itself to be very topical, especial in connection with the migration crisis. The paper offers an insight into the establishment of this new paradigm and teaching method within the current religious pedagogy and methodology, as well as current professional reflection. On the basis of a good-practice example some issues of this type of education are presented: evocation of preconceptions related to an unknown topic, arousing of child's interest in coming to know something about the topic, the role of the teacher in the education and specific competences acquired by this form of education (cultural, understanding the minorities, for higher thinking, theological and spiritual).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60303 - Theology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG18P02OVV064" target="_blank" >DG18P02OVV064: Právní, historické a společenskovědní aspekty nových a tradičních menšin v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Theologická revue
ISSN
1211-7617
e-ISSN
—
Svazek periodika
89
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
206-217
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—