Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F18%3A10387336" target="_blank" >RIV/00216208:11220/18:10387336 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho význam v integračním procesu migrantů a socializačním procesu českých obyvatel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá pojmem inkluzivní náboženské vzdělávání a jeho vztahem k integraci jednotlivců, skupin i k náboženské socializaci celé české společnosti. Ukazuje se, že zejména v souvislosti s migrační krizí je tento způsob vzdělávání dětí, náboženských menšin i většin velmi aktuální. Příspěvek nabízí vhled do vzniku tohoto nového paradigmatu i způsobu výuky uvnitř náboženské pedagogiky a didaktiky i současnou odbornou reflexi. Na základě příkladu dobré praxe jsou prezentovány některé problematiky takového vzdělávání: evokace prekonceptů k neznámému tématu, vzbuzení zájmu v dítěti chtít se o tématu něco dozvědět, role učitele ve výuce i specifické kompetence získávané touto formou vzdělávání (kulturní, porozumění menšinám, k vyššímu myšlení, teologická a duchovní).

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive religious education and its importance within the integration process of migrants and the socialization process of Czech residents

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the concept of inclusive religious education and its relation to the integration of individuals and groups as well as the religious socialization of the whole Czech society. This method of education of children and religious minorities and majorities shows itself to be very topical, especial in connection with the migration crisis. The paper offers an insight into the establishment of this new paradigm and teaching method within the current religious pedagogy and methodology, as well as current professional reflection. On the basis of a good-practice example some issues of this type of education are presented: evocation of preconceptions related to an unknown topic, arousing of child&apos;s interest in coming to know something about the topic, the role of the teacher in the education and specific competences acquired by this form of education (cultural, understanding the minorities, for higher thinking, theological and spiritual).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60303 - Theology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV064" target="_blank" >DG18P02OVV064: Právní, historické a společenskovědní aspekty nových a tradičních menšin v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theologická revue

  • ISSN

    1211-7617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    89

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    206-217

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus