Cílový trh investičního nástroje: požadavky (nejen) na distributory investičních nástrojů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F19%3A10402487" target="_blank" >RIV/00216208:11220/19:10402487 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DKuAt.K.dC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DKuAt.K.dC</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cílový trh investičního nástroje: požadavky (nejen) na distributory investičních nástrojů
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z novinek, které do oblasti poskytování investičních služeb relativně nedávno vnesla směrnice MiFID II a související transpoziční novela ZPKT, je řízení produktů neboli product governance. Smyslem opatření zahrnovaných do rámce product governance je zajistit, aby společnými znaky vymezeným skupinám zákazníků nebyly nabízeny pro ně nevhodné investiční nástroje. Zatímco nabízení a prodeji nevhodných investičních nástrojů zákazníkům dříve bránily primárně informační a další povinnosti poskytovatelů investičních služeb spojené se samotným okamžikem prodeje nebo bezprostředně předcházejícím obdobím, zejména včetně hodnocení přiměřenosti nebo vhodnosti, product governance nově pokrývá celý řetězec kroků od tvorby investičního nástroje, přes jeho prodej, až po poprodejní servis. V důsledku toho jsou tak související povinnosti logicky stanoveny jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří vytvářejí, vyvíjejí, vydávají nebo navrhují investiční nástroje, tedy tvůrcům investičních nástrojů, jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří investiční nástroje zákazníkům nabízí nebo doporučují, tedy distributorům jako subjektům, které jsou v bezprostředním kontaktu s koncovým zákazníkem. Některé z povinností se přitom uplatní výhradně buď na tvůrce, nebo na distributory, jiné jsou platné pro obě tyto skupiny poskytovatelů investičních služeb. Z širšího okruhu opatření product governance se tento článek věnuje institutu cílového trhu investičního nástroje.
Název v anglickém jazyce
Target market of a financial instrument: requirements (not only) for distributors
Popis výsledku anglicky
One of the innovations introduced by MiFID II is product governance, including target market assessment as a crucial part of product governance measures. The target market of a financial instrument as an intended group of end clients sharing common characteristics shall generally be determined both by the manufacturer and the distributor of the respective financial instrument. From the related duties, the paper refers to those imposed on the distributor
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Obchodněprávní revue
ISSN
1803-6554
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
11-12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
276-281
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—