Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cílový trh investičního nástroje: požadavky (nejen) na distributory investičních nástrojů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F19%3A10402487" target="_blank" >RIV/00216208:11220/19:10402487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DKuAt.K.dC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DKuAt.K.dC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cílový trh investičního nástroje: požadavky (nejen) na distributory investičních nástrojů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jednou z novinek, které do oblasti poskytování investičních služeb relativně nedávno vnesla směrnice MiFID II a související transpoziční novela ZPKT, je řízení produktů neboli product governance. Smyslem opatření zahrnovaných do rámce product governance je zajistit, aby společnými znaky vymezeným skupinám zákazníků nebyly nabízeny pro ně nevhodné investiční nástroje. Zatímco nabízení a prodeji nevhodných investičních nástrojů zákazníkům dříve bránily primárně informační a další povinnosti poskytovatelů investičních služeb spojené se samotným okamžikem prodeje nebo bezprostředně předcházejícím obdobím, zejména včetně hodnocení přiměřenosti nebo vhodnosti, product governance nově pokrývá celý řetězec kroků od tvorby investičního nástroje, přes jeho prodej, až po poprodejní servis. V důsledku toho jsou tak související povinnosti logicky stanoveny jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří vytvářejí, vyvíjejí, vydávají nebo navrhují investiční nástroje, tedy tvůrcům investičních nástrojů, jednak poskytovatelům investičních služeb, kteří investiční nástroje zákazníkům nabízí nebo doporučují, tedy distributorům jako subjektům, které jsou v bezprostředním kontaktu s koncovým zákazníkem. Některé z povinností se přitom uplatní výhradně buď na tvůrce, nebo na distributory, jiné jsou platné pro obě tyto skupiny poskytovatelů investičních služeb. Z širšího okruhu opatření product governance se tento článek věnuje institutu cílového trhu investičního nástroje.

  • Název v anglickém jazyce

    Target market of a financial instrument: requirements (not only) for distributors

  • Popis výsledku anglicky

    One of the innovations introduced by MiFID II is product governance, including target market assessment as a crucial part of product governance measures. The target market of a financial instrument as an intended group of end clients sharing common characteristics shall generally be determined both by the manufacturer and the distributor of the respective financial instrument. From the related duties, the paper refers to those imposed on the distributor

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Obchodněprávní revue

  • ISSN

    1803-6554

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11-12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    276-281

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus