Psychologický demokratický deficit Evropské unie a možná role právníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F22%3A10450874" target="_blank" >RIV/00216208:11220/22:10450874 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OcUPdOwyC2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OcUPdOwyC2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologický demokratický deficit Evropské unie a možná role právníků
Popis výsledku v původním jazyce
Jakkoli lze demokratický deficit Evropské unie definovat institucionálními nedostatky charakteristickými nedostatkem legitimity nebo transparence, je nutné nezapomínat na psychologickou složku demokratického deficitu. Evropská identita a uvědomění unijních občanů o fungování, cílech a politikách Evropské unie jsou totiž klíčové pro úspěšné řešení problematiky demokratického deficitu inherentního pro Evropskou unii od jejího vzniku. K eliminaci psychologického demokratického deficitu může přispět nastolení evropských témat v médiích, vytvoření pravých evropských voleb (především skrz nastolení evropských témat na národní úrovni) a v neposlední řadě občanské vzdělávání, jež cílí na objektivní informování společnosti o relevantních tématech potřebných k budování zdravého povědomí o Evropské unii. Právě k občanskému vzdělávání mohou nemálo přispět právníci, kteří díky svým předpokladům, ať už charakterovým, či daným vzděláním, mají jasné předpoklady nutné k úspěšnému vzdělávání společnosti.
Název v anglickém jazyce
Psychological Democratic Deficit of the European Union and Possible Role of the Lawyers
Popis výsledku anglicky
Although the democratic deficit of the European Union can be defined by lack of legitimacy or transparency of the European institutions, it is necessary not to forget the psychological component of the democratic deficit. Indeed, European identity and the awareness of EU citizens of the functioning, objectives and policies of the European Union are key to successfully addressing the democratic deficit inherent in the European Union since its inception. Contributing to the elimination of the psychological democratic deficit can be helped by raising European issues in the media, the creation of genuine European elections(especially through the raising of European issues at national level) and, last but not least, public legal education, which aims at objectively informing society about relevant issues needed to build a healthy awareness of the European Union. Lawyers have a great deal to contribute to public legal education, as they are clearly equipped, both by personal characteristics and by education, to successfully educate society.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Právník
ISSN
0231-6625
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
1063-1083
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85151080684