Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Greenwashing jako moderní fenomén

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10471215" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10471215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=WhVIhD.fqd" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=WhVIhD.fqd</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Greenwashing jako moderní fenomén

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Soutěžitelé se nezřídka dopouští &quot;natírání na zeleno&quot;, greenwashingu, čímž zneužívají zájem spotřebitelů o zelenější výrobky či služby. Můj článek si klade za cíl vymezit greenwashing a s ním související základní pojmy, zaměřit se na způsoby, kterými se soutěžitelé mohou greenwashingu dopustit, zabývat se možnou klasifikací greenwashingu jako nekalosoutěžního jednání a jako nekalé obchodní praktiky a zkoumat dopady greenwashingu na ekonomické jednání spotřebitelů včetně možného zvláštního vlivu na osoby postižené tzv. klimatickým žalem.

  • Název v anglickém jazyce

    Greenwashing as a Modern Phenomenon

  • Popis výsledku anglicky

    Competitors are often guilty of greenwashing, exploiting consumer interest in greener products or services. My article aims to define greenwashing and the basic concepts involved, to focus on the ways in which competitors may engage in greenwashing, to address the possible classification of greenwashing as an unfair competitive practice and as an unfair commercial practice, and to examine the effects of greenwashing on consumers&apos; economic behaviour, including the possible special impact on those affected by climate grief.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Obchodněprávní revue

  • ISSN

    1803-6554

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    277-282

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus