Co znají a dokáží studenti práv a proč vlastně práva studují? Empirický pohled na studenty třetího a pátého ročníku tří právnických fakult v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10477385" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10477385 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11230/23:10477385
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MQlRHhNICI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MQlRHhNICI</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co znají a dokáží studenti práv a proč vlastně práva studují? Empirický pohled na studenty třetího a pátého ročníku tří právnických fakult v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Právní vzdělávání v ČR se nedostatečně opírá o empirická data. Prvním krokem ke změně tohoto stavu je víc zjistit o studentech, kteří na právnické fakulty nastupují: proč chtějí studovat práva a jakými znalostmi a dovednostmi disponují? Za tímto účelem sestavili autoři rozsáhlý dotazník, který měří znalosti, dovednosti, studijní motivace a hodnoty studentů práv 1., 3. a 5. ročníku. V tomto textu analyzují studijní motivace, znalosti a dovednosti studentů, kteří na pražské, brněnské či olomoucké právnické fakultě studovali v ak. roce 2018/2019 ve 3. a 5. ročníku. Pomocí explorační faktorové analýzy pro hledání příbuzných proměnných a strukturních modelů pro hledání vztahů mezi proměnnými dochází k tomu, že zejména znalosti z občanského a obchodního práva prokázaly vliv na úroveň právních dovedností, motivace studentů 3. a 5. ročníku se odlišují jen minimálně a studenti 5. ročníku dosahovali vyšší úrovně znalostí v oblastech platného práva a vyšší úroveň právních dovedností.
Název v anglickém jazyce
What do law students know and can do and why do they study law? An empirical look at third and fifth year students at three law schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Legal education in the Czech Republic is insufficiently based on empirical data. The first step towards changing this is to find out more about the students who enter law schools: why do they want to study law and what knowledge and skills do they have? To this end, the authors have constructed a comprehensive questionnaire that measures the knowledge, skills, learning motivations and values of first, third and fifth year law students. In this text, they analyse the study motivations, knowledge and skills of students who studied at Prague, Brno or Olomouc law faculties in the 2018/2019 academic year in the 3rd and 5th year. Using exploratory factor analysis to look for related variables and structural models to look for relationships between variables, it is concluded that knowledge of civil and commercial law in particular showed an effect on the level of legal skills, the motivation of students in Year 3 and Year 5 differed only minimally, and Year 5 students achieved a higher level of knowledge in areas of applicable law and a higher level of legal skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jurisprudence
ISSN
1802-3843
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
28-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—