Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Etika jako jeden z nejdůležitějších předmětů vyučovaných na právnických fakultách: proč učit etiku?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F24%3A10481498" target="_blank" >RIV/00216208:11220/24:10481498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LnaZW2WSWx" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LnaZW2WSWx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Etika jako jeden z nejdůležitějších předmětů vyučovaných na právnických fakultách: proč učit etiku?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek zdůrazňuje stěžejní roli etiky v právním vzdělávání a klade její důležitost na úroveň ostatních základních právních předmětů. Toto podkládá nejdříve rozborem specifické role právníků ve společnosti. Poté se věnuje Bloomově taxonomii výukových cílů a jejímu dopadu na reálnou výuku na právnických fakultách. Článek následně provádí čtenáře aférou Watergate a jejím vlivem na razantní změnu ve vnímání důležitosti výuky etiky na právnických fakultách v USA. V poslední části článek analyzuje a vyvrací argumenty proti výuce etiky na právnických fakultách.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethics as one of the most important subjects taught in law schools: why teach ethics?

  • Popis výsledku anglicky

    The article emphasizes the pivotal role of ethics in legal education and places its importance at the level of other basic legal subjects. This is supported by an analysis of the specific role of lawyers in society. It then deals with Bloom&apos;s taxonomy of learning objectives and its impact on real teaching at law schools. The article then takes the reader through the Watergate affair and its effect on a drastic change in the perception of the importance of teaching ethics in US law schools. In the last part, the article analyzes and refutes the arguments against the teaching of ethics at law schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jurisprudence

  • ISSN

    1802-3843

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    31-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus