What you can't see is what you don't get: paradigms of game world visualization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F08%3A00209109" target="_blank" >RIV/00216208:11230/08:00209109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What you can't see is what you don't get: paradigms of game world visualization
Popis výsledku v původním jazyce
This paper tries to analyze the modes of visual representation in digital games and introduces the idea of illusionism, a rhetorical position in a game text that asserts that there is nothing more to the fictional game world than a player can see.
Název v anglickém jazyce
What you can't see is what you don't get: paradigms of game world visualization
Popis výsledku anglicky
This paper tries to analyze the modes of visual representation in digital games and introduces the idea of illusionism, a rhetorical position in a game text that asserts that there is nothing more to the fictional game world than a player can see.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2008 Conference on Future Play: Research, Play, Share (Toronto, Ontario, Canada, November 03 - 05, 2008)
ISBN
978-1-60558-218-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—