Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ženy a fotožurnalismus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10099638" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10099638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ženy a fotožurnalismus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ženy vstupují do médií až počátkem 20. století, aby po opatrných začátcích zaujaly přední místa ve světových obrazových časopisech i v novinách. Od té doby vyrostlo již několik generací vynikajících fotožurnalistek, které se prosadily v dokumentaci všechudálostí, včetně válečné fotografie, dlouho považované za mužskou doménu. Ale protože fotožurnalismus obecně vyhledává témata vyžadující soustředěnou pozornost po mnoho měsíců a cestování za příběhy po celém světě, úspěšná kariéra fotožurnalistek většinou koliduje s přirozenou sociální rolí ženy - matky a manželky.

  • Název v anglickém jazyce

    Women in Photojournalism

  • Popis výsledku anglicky

    First women photographers started to appear quite late, at the beginning of twentieth century in Unites State. During the thirties their picture started to fill pages of the most famous picture magazine. Since these times women photographers entered eventhe most masculine photographic genres as is war photography. The aim of this paper is to shortly map beginnings of women photographers, the main emphasis is put to traditional female conflict of roles - being professional photographer or being mother and wife.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Česká novinářka : k postavení a obrazu novinářek v českých médiích

  • ISBN

    978-80-262-0056-7

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    111-126

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Portál

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly