Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K vývoji pojmu dokumentární fotografie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10100482" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10100482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K vývoji pojmu dokumentární fotografie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá proměnami pojetí dokumentární fotografie. Tradiční chápání fotografie jako dokumentární bylo založeno na faktu víry v její pravdivost. Zároveň se v ní odrazil zájem o sociální otázky, čímž začala být dokumentární fotografie prakticky ztotožňována s fotografií sociální. V 70. letech minulého století byla pravdivost fotografie zproblematizována. Pochopení a přijetí skutečnosti, že fotografie způsobem sobě vlastním ukazuje svět v závislosti na způsobu čtení divákem, pak vedlo k novému, značně rozšířenému pojetí fotodokumentu. Cílem textu je popsat tyto historické proměny a poukázat na některé společenské souvislosti dokumentární fotografie.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Development of the Concept of Documentary Photography

  • Popis výsledku anglicky

    Paper is concerned with the transformations of the understanding of documentary photography in the historical and social context. Every photograph, as a recording, is by its nature documentary in the original meaning of the word, and so the term documentary photography could be considered as synonymous to photography itself. Photography, taken, thanks to its qualities, primarily as an instrument of objective cognition, was from the beginning used to document social life. These photographs (i.e. of social life) began to be described as documentary for the authenticity and veracity of the photographic imaging. The concept of documentary photography then gained specific meaning. In the 1970s the truthfulness of photography began to be questioned. The understanding and acceptance of the fact that photography shows the world in its own way depending on the way of reception by the viewer then led to a new widely spread perception of the photo-documentary.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historická sociologie

  • ISSN

    1804-0616

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    63-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus