Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K mnohoznačnosti mediálního diskurzu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10102913" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10102913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K mnohoznačnosti mediálního diskurzu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá vybranými koncepty analýzy mediálního diskurzu. Představuje koncepty diskurzní analýzy balancující na pomezí lingvistiky, pragmatiky a sémantiky. Důraz je kladen na interdisciplinaritu a kontextuální rámec jednotlivých konceptů, přičemžse zabývá různorodými mediální texty. V první části je popsán velmi vhodný, ale zřídka používý sémantický přístup k mediální produkcí. S pomocí teorie sémantických bloků navrhujeme rozčleňovat jednotlivé texty do podrobných slovních sítí založených na jazykových jednotkách, a tím odhalit skryté diskurzní vztahy. Mediální produkty jsou často charakteristické přítomností polyfonní struktury a intertextuálních a interdiskurzivních prostředků. V podobném způsobu uvažování autorka přemýšlí nad tradičním výrazem metafora, který se často objevuje v analýzách mediálního sdělení. Na závěr autorka navrhuje další oblasti, které by měly být předmětem analýzy v budoucnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    On Polysemy of Media Discourse

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with selected concepts used for media discourse analysis. Concepts of discourse analysis balancing on the edge of linguistics, pragmatics and semantics will be introduced. The importance is put on the transdisciplinarity and contextualframework of single concepts while reflecting heterogeneous media texts. The first part of the paper describes very convenient but rarely used semantic approach to media production. With the help of the theory of semantic blocs we propose to structure single texts into detailed lexical networks based on the language units and by that discover hidden discursive relations. Media products are often characterised by the presence of polyphonic structure and intertextual and interdiscursive means. Continuingin a similar way of thinking the author contemplates the traditional term metaphor which appears very often in the media message analysis. Finally, the author proposes other subject areas which should be in the centre of analysis in the f

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    17-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus